Bird Brewery heeft de primeur. Tijdens de Nationale Vogelweek (12-21 mei) kunnen bierliefhebbers Nederlands eerste brouwerijenbadge op Untappd verdienen door vijf bieren van de brouwerij in te checken.
Untappd
Het platform Untappd is ongelooflijk populair in Nederland. Bierliefhebbers checken bieren veelvuldig in en krijgen daarvoor ludieke badges. Bird Brewery speelt daar leuk op in tijdens de Nationale Vogelweek. Na het inchecken van vijf van hun bieren krijgt men de Official Birdwatcher badge. Bird Brewery is Nederlands eerste brouwerij die een eigen badge heeft op het populaire platform.
Lees ook
Uit de comments bij het inchecken op Untappd blijkt dat er vele bierliefhebbers deze week op jacht gaan naar de badge. De hashtags #birdbadge, #birdwatching en #badgehunting komen vaak terug. Enkele liefhebbers hebben de badge intussen zelfs al binnen.
Official Birdwatcher
"We zijn zelf fan van het platform en het is natuurlijk een hele leuke manier om te communiceren met andere bierliefhebbers. We zagen al iemand die zijn profielfoto veranderde in de badge na het behalen ervan. Dat is toch fantastisch?", vertelt Ralph. De mede-oprichter van Bird Brewery is blij met de actie. "Volgend jaar zullen we alleen wat scherper zijn op de spelfouten en het meetellen van de collab brews voor de Untappd badge. Laten we het erop houden dat we al een paar birdies op hadden."
"Naast de actie op Untappd zijn er bij ruim 130 horeca en slijterijen allerlei acties", vertelt Rik. "We hebben hier en daar al wat reacties gepeild en die zijn louter positief. Natuurlijk benieuwd naar de rest van de week, maar voorlopig is het erg geslaagd!"