NK biertappen 2013

Nederlands kampioenschap biertappen

Op de 3e dag van de Horecava beurs in de RAI Amsterdam werd het Nederlands kampioenschap biertappen georganiseerd en Biernet.nl was erbij.

10 januari 2013 om 09:26


Na een spannende wedstrijd mag Ton Opgenhaffen van café La Clé in Maastricht zich nu officieel Nederlands kampioen biertappen noemen. 

Winnaar

Ton Opgenhaffen werd door de jury verkozen tot winnaar van het NK biertappen. Opgenhaffen scoorde veel punten door zijn oog voor detail en de presentatie. "Ik ben dolblij! Het blijft altijd een momentopname, maar dit ging allemaal goed. Dit was mijn moment." Aldus Ton Opgenhaffen.

Details

Bij een competitie als het NK biertappen is zelfs het kleinste detail erg belangrijk. "Op dit topniveau gaat het om de details. Is de schuimkraag overal gelijk, zien we belletjes, wordt het glas niet te hoog vastgepakt? Bij Ton Opgenhaffen zagen we geen enkel foutje. Een fantastische presentatie en een terechte winnaar", aldus Juryvoorzitter Gerrit Verweij.

De uitslag:

1. Ton Opgenhaffen, café La Clé, Maastricht.
2. Bas van der Aa, De Gouden Leeuw, Winssen.
3. Rick Moenen, Lure, Maastricht.
4. Dennis Goossens, Het Wapen van Ens, Ens.
5. John Meijerink, 't Lutterzand, De Lutte.

De wedstrijd

Het Nederlands kampioenschap biertappen vond op woensdag 9 januari tijdens de Horecava beurs plaats. In totaal deden er 25 finalisten aan de competitie mee afkomstig uit het hele land. De deelnemers moesten voor het oog van het publiek en de vakkundige jury, bestaande uit: Erwin Storm, Gilbert van Rooyen, Gerrit Verweij, Fiona de Lange, Peter van de Arend, Antonio van de Hengel, en Remco Glas, 2 fluitjes, 2 vaasjes en 2 speciaalbieren tappen.
 
Het NK biertappen wordt jaarlijks georganiseerd door stichting tapwedstrijd.nl in samenwerking met de KHN.
 

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Heineken Pilsener

No Compromises
When you drive, just one beer is too many. Deze commercial van Heineken met in de hoofdrol Nico Rosberg geeft aan dat één biertje al te veel is.

Meer reclames van Heineken Pilsener