Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Palm Session IPA gelanceerd | Session bier van Palm

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Palm Session IPA gelanceerd

07 maart 2019 om 10:50

Palm brengt deze week een nieuw bier op de markt: Palm Session IPA. In dit speciaalbier ontmoet klassieke Belgische brouwkunst de bierrevolutie van nu. 

Palm Session IPA van de tap
Palm Session IPA logo
Bieren van Swinkels Family Brewers

Palm Session IPA

Het nieuwe fris bittere bier combineert een volle smaak met een toegankelijk alcoholpercentage van slechts 3,5 procent. Palm Session IPA wordt in de speciaalbiermarkt als een van de grootste trends van het moment gezien. Naar verwachting zal deze ontwikkeling in 2019 sterk doorzetten. Swinkels Family Brewers (eigenaar van Palm Belgian Craft Brewers) heeft hoge verwachtingen van Palm Session IPA en speelt hiermee in op de trend van smaakvol bier met een lager alcoholpercentage.

Minder alcohol in bier

Palm Session IPA fles en glas Een op de drie drinkers van speciaalbier zal dit jaar kiezen voor een product met minder alcohol, zo blijkt uit het onlangs gepubliceerde Nationaal Bieronderzoek.

Met Palm Session IPA biedt de brouwer precies het juiste bier. Het is een verfrissend Belgisch amber bier met fris-bittere hoptoetsen door het gebruik van dry hopping met Simcoe hop.

Lees ook

Gewoonlijk hebben IPA’s een alcoholpercentage van 5 procent of hoger, wat de bieren hun volle smaak geeft. Palm Session IPA biedt diezelfde volle smaak, maar dan met de helft minder alcohol.

Verwachtingen omtrent het speciaalbier

Erik Soeteman, Marketing Manager Nederland van Swinkels Family Brewers heeft hoge verwachtingen van Palm Session IPA.

Palm heeft een naam hoog te houden als het gaat om doordrinkbare bieren vol van smaak. Deze Palm Session IPA past heel goed in de strategie van Palm die de consument smaakvolle alternatieven voor pils wil bieden. De innovatie speelt tegelijkertijd in op de trend van bieren die wat lager in alcohol zijn maar dezelfde, volle smaak bieden als alcoholrijkere varianten. Het is voor ons een bewuste keuze om Palm als merk nog breder relevant te maken voor zowel de consument als de ondernemer. Wij hebben hoge verwachtingen van dit nieuwe bier dat bovendien ook nog concurrerend is geprijsd.”

Opvallend oranje

Palm Session IPA valt op door het fel oranje design om nieuwe consumenten aan te trekken. Het bier is vanaf nu – enkel in Nederland - verkrijgbaar in de supermarkt in een 4x33cl-verpakking á 4,99 euro. In de horeca wordt het amber bier geïntroduceerd op vat met een eigen glas. De nieuwe Palm-variant wordt ondersteund via een tv-campagne, winkelvloermateriaal en activaties.

Cookie instellingen