Mannen drinken bier en vrouwen drinken wijn. Onzin! vindt SABMiller. De brouwer wil af van het imago dat bier alleen is voor mannen die sport kijken. Ze willen vrouwen ervan overtuigen om meer bier te drinken.
Nieuwe groeistrategie voor SABMiller
SABMiller, het moederbedrijf van onder andere Grolsch, heeft de nieuwe groeistrategie voor de komende jaren gepresenteerd. Een belangrijk onderdeel daarvan is om vrouwen ervan te overtuigen meer bier te drinken. Het concern wil met bier de concurrentie aangaan met wijn en likeuren die vaak een chiquere uitstraling hebben.
De koffie-metamorfose
Als voorbeeld voor de imagoverbetering noemt SABMiller het ordinaire kopje koffie. De afgelopen jaren heeft deze warme drank een grote vlucht gemaakt. Het is opgewaardeerd én getransformeerd tot hippe drankjes als latte macchiato, ristretto of frappino, gemaakt door zogenaamde barista's. De koffiebarretjes schieten als paddestoelen uit de grond. En dat is wat de brouwer ook met bier wil bereiken.
Lees ook
Vrouwen willen geen fruitbier
Wat dat nieuwe hippe bier dan moet worden is nog onbekend. Uit onderzoek blijkt echter wel dat vrouwen houden van variatie en niet aangewezen willen zijn op alleen maar fruitbieren. Tijdens het smaakonderzoek sloegen vrouwen zowel extreem bittere, zoete, zure als kruidige biertjes achterover. En wat blijkt? Vrouwen hebben geen behoefte aan één bepaald soort bier!
Bierdrinkende vrouwen zijn wel charmant
Er kleven nogal wat vooroordelen aan de bierdrinkende vrouw. Zo vinden veel mannen een bierdrinkende vrouw niet charmant. Dat is natuurlijk grote onzin!
Kijk maar eens naar de vrouwen op het Oktoberfest. Daar zijn bierdrinkende vrouwen namelijk erg sexy!
Interessant biernieuws? Deel het nu!
1 reactie
Pascale Debrabandere (gast) op 05-02-2017 om 14:55:54