Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Speciaalbieren stuwen winst AB InBev

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Speciaalbieren stuwen winst AB InBev

13 augustus 2018 om 12:57

De grootste brouwer ter wereld AB InBev heeft in het tweede kwartaal meer speciaalbieren verkocht. Hierdoor steeg de winst van de brouwerij met 15 procent.

Stella Artois van AB InBev

Speciaal- en premiumbieren

AB InBev De bierbrouwer van bieren als Budweiser, Hoegaarden en Jupiler zag de omzet met 4,5% stijgen. Aangezien de speciaal- en premiumbieren meer opleveren per liter steeg de winst flink. 

Biermerken als Corona en Budweiser zijn duurdere bieren, waar meer winst mee kan worden gemaakt. Ook Stella Artois wordt buiten België gezien als een 'premiumbier'. De omzet van de drie topmerken van AB InBev steeg met 9,1%.

Lees ook

De total nettowinst bedroeg 2,2 miljard dollar, een stijging met 15%. AB InBev realiseerde belangrijke kostenbesparingen als gevolg van de fusie met SAB Miller.

WK was duur voor AB InBev

De winst werd gedrukt door de sponsoring van het WK voetbal. AB InBev zette als hoofdsponsor zijn merk Budweiser vol in de schijnwerpers. De biergigant betaald in totaal 2 miljard dollar voor de sponsoring, wat de kostenbesparingen door de fusie met SAB Miller gedeeltelijk teniet deed. Bekijk de Budweiser WK commercial

Budweiser World Cup

Cookie instellingen