Veel minder bier verkocht
De brouwerij maakte vandaag zijn halfjaarcijfers en de cijfers over het tweede kwartaal bekend. Ten gevolge van de lockdowns in verschillende landen verkocht AB InBev 25 miljoen hectoliter bier minder dan in het tweede kwartaal van 2019. Vooral in april (-32,4 procent) en in mei (-21,4 procent) liepen de verkopen sterk terug. Opvallend genoeg kwam de verkoop in juni hoger uit dan in dezelfde periode vorig jaar (+0,7%). De totale verkopen in het tweede kwartaal kwamen uit op -17,1 procent.
Corona Bier
Al in maart werd bekend dat het bier Corona zou lijden onder het gelijknamige virus. Op enig punt in de coronacrisis werd zelfs gesproken van een naamsverandering naar Coronita. Nu geeft AB InBev geen specifieke cijfers over de verkoop van het Corona merk. Wel meldt het bedrijf dat haar drie mondiale merken (Stella Artois, Corona en Bud) gezamenlijk wereldwijd 16,6 procent minder werden verkocht in het tweede kwartaal.
Omzet en winst
De omzet kwam in het tweede kwartaal uit op 10,3 miljard dollar (8,75 miljard euro). De winst bedroeg 921 miljoen dollar. Dat was minder dan de helft van de 2,3 miljard dollar van dezelfde periode vorig jaar.