Deense biergigant Carlsberg heeft in het eerste kwartaal van 2018 flink meer bier verkocht in Azië. De totale bierverkoop van Carlsberg is gelijk vergeleken met vorig jaar.
In Azië wist Carlsberg de bierverkopen met 12% te verhogen tot 9 miljoen hectoliter. De groei in Azië compenseert de lagere bierverkoop in Europa.
In West-Europa, wat de grootste afzetmarkt is voor hen, verkocht Carlsberg 2% minder bier, waarbij de omzet 3% lager was. Vooral speciaalbier en alcholvrij bier is hier populair. Carlsberg heeft naast het eigen pils bijvoorbeeld ook bieren van Grimbergen, Brooklyn en Kronenbourg in het portfolio zitten.
In Oost-Europa was er sprake van een volumedaling van 6%. Er werd in het eerste kwartaal 6 miljoen hectoliter bier verkocht door de Deense brouwer.
In totaal verkocht Carlsberg in het eerste kwartaal net zoveel bier als afgelopen jaar (27,2 miljoen hectoliter). De omzet van Carlsberg viel 5% lager uit tot 12,7 miljard kroon (1,7 miljard euro). Onder meer negatieve wisselkoerseffecten speelden de brouwer parten evenals de verkoop van onderdelen.