Groeiende vraag speciaalbier
Terwijl de afzet van regulier pils onder druk staat, groeien de speciaalbieren in populariteit. Zo steeg de afzet van zware bieren volgens de laatste cijfers van de Nederlandse brouwers van 290.000 hectoliter in 2010 naar 308.000 hectoliter in 2011.
Gall & Gall
De slijterij die voorheen vooral bekend stond om de verkoop van wijnen en gedestilleerde dranken, heeft haar assortiment nu uitgebreid met een aantal verschillende speciaalbieren om zo aan de vraag van hun klanten te voldoen.
Alle speciaalbieren zullen vanaf deze week als losse flessen worden gepresenteerd in het schap. Hiermee verbeteren ze de zichtbaarheid van het assortiment en kunnen ze klanten in al hun winkels meer keuze bieden.
In totaal zullen er 30 nieuwe producten aan hun gehele assortiment worden toegevoegd en bieden ze gemiddeld 30 tot 40% meer speciaalbieren per winkel.
Overzichtelijke presentatie
Tegelijkertijd met deze assortimentsuitbreiding maakt Gall & Gall de indeling van het bierschap overzichtelijker door speciaalbieren van dezelfde smaak bij elkaar te presenteren: Blond, Dubbel/Donker, Tripel en Overig Speciaal. Zo helpen ze de klant om zelf gemakkelijk zijn favoriete speciaalbier te kiezen. Ook wordt het voor klanten zo makkelijker om binnen dezelfde smaak eens een ander bier te proberen.
Pick & Mix
Met de uitbreiding van het assortiment van speciaalbieren introduceert de slijterij tevens de nieuwe Pick & Mix verpakking. Een verpakking die klanten de mogelijkheid geeft te variëren uit het brede assortiment speciaalbieren. Ze bieden hierin altijd het 6=5 voordeel: kies zes speciaalbieren en betaal er vijf.