Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Grolsch volgt oordeel van Nederlandse bierkenners

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Grolsch volgt oordeel van Nederlandse bierkenners

25 februari 2015 om 10:05

Nederlanders denken mee over merknaam, glas en smaak speciaalbieren: Grolsch Milde Amber en Kruidige Pale Ale.

Volgens Grolsch zijn er veel reacties binnengekomen op de bierkennerscampagne.

NIeuwe grolsch bieren
Milde Amber
Kruidig Pale Ale

Kruidige Pale Ale en Milde Amber zijn twee moderne en toegankelijke speciaalbieren en vanaf september 2014 verkrijgbaar in supermarkten in Nederland. Bierbrouwer Grolsch daagde via www.bierkenners.nl bierliefhebbers uit om zich te ontwikkelen tot bierkenners en met hun expertise bij te dragen aan de herintroductie van deze speciaalbieren.

Reacies op Grolsch Bierkennerscampagne

“De fles gaat open, rijke kruidige aroma’s nodigen je uit. Je proeft de kruiden gecombineerd met aangenaam bittere smaak. Meesterlijk!”, luidt de recensie van een van de winnaars van de Grolsch Bierkennerscampagne over Grolsch Kruidige Pale Ale. Deze recensent was een van de vele deelnemers die op uitnodiging van Grolsch  meedacht over de verdere ontwikkeling van twee nieuwe speciaalbieren: Milde Amber en Kruidige Pale Ale.

Via www.bierkenners.nl kon iedereen zijn of haar mening geven over de merknaam van het bier, het glas dat erbij past en natuurlijk over de smaak. Al deze reacties van Nederlandse bierkenners leidde tot de merknaam “Grolsch” en een nieuw bijpassend glas. En wat vonden Nederlanders van de smaak? Lekker tot zeer lekker, aldus 80% van de deelnemers. Grolsch neemt het oordeel van de deelnemers ter harte en blijft dus bij de huidige smaak van beide bieren.

Winnaars Bierkennerscampagne

Grolsch Milde Amber en Grolsch Kruidige Pale Ale zijn vanaf deze week in een bijzondere uitgave verkrijgbaar: de winnaars die als echte bierkenners uit de bus kwamen, sieren het label.

label kruidige pale ale   Grolsch milde amber

Lees ook

Welke naam en welk glas? 

Gedurende drie maanden kon iedereen vanaf 18 jaar na aankoop van een 6-pack zijn of haar mening geven over de twee bieren: de naam, het bijpassende glas en over de smaak. Zo konden ze kiezen voor merknamen als Meestersch en Neerfeldt of via een open veld hun voorkeur aangeven.

De merknaam Grolsch voerde daarbij duidelijk de boventoon. De deelnemers vonden het toepasselijk om deze speciaalbieren, net als andere speciaalbieren, onder deze merknaam te introduceren. Ook konden zij per speciaalbier aangeven welk glas (met een keuze uit vier glazen) het beste past bij het bier. De geselecteerde glazen zijn vanaf het voorjaar gratis bij de supermarkt verkrijgbaar bij aankoop van een 6-pack.

Bierglas Groolsc milde amber   Bierglas Groolsc Kruidge Pale Ale

De smaak viel in de smaak

Guy Evers, MeesterBrouwer bij Koninklijke Grolsch, is erg te spreken over de resultaten. “Met de ontwikkeling van deze twee speciaalbieren hadden we er vertrouwen in dat onze doelgroep de smaak zou waarderen. Nu is gebleken dat ruim 80% van de deelnemers heeft aangegeven dat ze de bieren lekker tot zeer lekker vinden, zijn we daar uiteraard meer dan tevreden mee.” 

De bierbrouwer vindt het belangrijk om een breed en toegankelijk bierassortiment aan te bieden en ontwikkelt regelmatig nieuwe bieren. In populariteit groeiende bieren als Milde Amber en Kruidige Pale Ale zijn hier het resultaat van.

Winnaars op de verpakking

Grolsch Milde Amber en Grolsch Kruidige Pale Ale zijn verkrijgbaar in de supermarkt, en kennen een bijzondere verpakking. De tien deelnemers met de meest originele en deskundige mening over de speciaalbieren staan namelijk met hun foto en recensie op het label. Zij wonnen bovendien een exclusieve VIP Masterclass in de Grolsch brouwerij. De nieuwe speciaalbieren worden ieder in een verpakking met zes flessen verkocht voor de adviesverkoopprijs van: Grolsch Milde Amber € 5,49 en Grolsch Kruidige Pale Ale € 5,99.

Cookie instellingen