Bart Groen uit Tilburg en Willem Jongbloed uit Amsterdam zijn regelmatig de BOB als zij een avondje uit gaan. En dat wordt natuurlijk gewaardeerd door hun vrienden. Zij besloten dan ook iets terug te doen.
Heineken Pitstop
Samen met Heineken en de BOB-campagneteams van Veilig Verkeer Nederland lokten ze beide bestuurders naar het Circuit in Zandvoort. Daar stond ze een geweldige verrassing te wachten. Na een succesvolle blaastest stapten beide vriendenteams uit op het parcours. Oud-F1 coureur Robert Doornbos stond hen daar op te wachten.
Hij vertelde dat de twee mannen de strijd met elkaar zouden aangaan op een spekglad circuit. Maar het ging er dit keer niet om wie het eerst over de finish was. Bart en Willem moesten samen met een eigen pitstop team klaarstaan in de pitstraat voor een heuse bandenwissel. Het team dat als snelste de pitstop uitvoerde, ontving een unieke prijs: een exclusieve reis naar het Formule 1 weekend in Mexico!
When You Drive, Never Drink
Met deze actie, in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland, geeft Heineken invulling aan de ‘When You Drive, Never Drink’-campagne. Het platform waarmee Heineken wereldwijd verantwoord alcoholgebruik in het verkeer onder de aandacht brengt. Als onderdeel van deze campagne wil Heineken goed gedrag belonen en zo consumenten prikkelen niet met alcohol op achter het stuur te stappen.
Lees ook
Drie maanden geleden verraste Heineken concertbezoekers die niet hadden gedronken met een kartwedstrijd, de race van hun leven. Op een speciaal aangelegd circuit gingen zij de strijd met elkaar aan om twee felbegeerde tickets voor de Grand Prix van Canada. Heineken wil bestuurders er continu van bewust maken om geen alcohol te drinken als er nog gereden moet worden.
Reclame
Onlangs lanceerde Heineken wereldwijd de commercial ‘No Compromises’, met oud Formule 1 coureur Nico Rosberg in de hoofdrol. Ook voor hem geldt: ‘When you drive, just one beer is too many’.