Heineken heeft in de eerste helft van 2018 weer meer bier weten te verkopen. Mede dankzij het mooie weer in Europa presteerde Heineken goed in het tweede kwartaal.
Vooral in Azië blijft Heineken het goed doen. De brouwer wist de volumes in die regio in de eerste jaarhelft met 13 procent op te voeren. Ook in Afrika, het Midden-Oosten, Oost-Europa en Noord- en Zuid-Amerika was sprake van behoorlijke groei.
Lees ook
In Europa was over zes maanden gemeten sprake van een daling van het volume met 0,1 procent. In het tweede kwartaal was hier sprake van een groei met 0,9 procent. De totale volumegroei van Heineken in het eerste halfjaar was 4,5 procent tot 112,7 miljoen hectoliter. Daarmee deed de brouwer het duidelijk beter, aangezien kenners in doorsnee rekenden op 3,1 procent groei.
Voor het hele jaar verwacht Heineken de omzet op te voeren. De operationele winst zal in de tweede jaarhelft sterker groeien dan in de eerste helft van 2018, zo is de verwachting.