Heineken verpakkingen door de tijd

Heineken Heritage Quarter geopend

De Heineken Experience in Amsterdam is uitgebreid met de Heineken Heritage Quarter. Een extra verdieping waar je een grote collectie Heineken voorwerpen aantreft.

28 november 2018 om 09:56


Heineken Collection Foundation

Heineken bestaat al meer dan 150 jaar en is in die tijd uitgegroeid van kleine Amsterdamse brouwerij tot internationaal biermerk met wereldfaam. De Heineken Collection Foundation beheert een collectie van 120.000 voorwerpen uit deze lange, rijke geschiedenis. Zo’n unieke collectie moet uiteraard bewaard en gekoesterd worden, maar vooral ook bekeken en bewonderd.

Heineken Heritage

Heineken Heritage Quarter

Heineken reclame van vroegerDe Heineken Collection Foundation beschikt over 120.000 items in totaal in het depot. Alle items zijn apart geregistreerd in een database. Veel van de items liggen nu in de Heineken Experience opgeslagen.

De items worden bewaard in een geconditioneerde ruimte waar de warmte en luchtvochtigheid optimaal wordt gehouden om de bierflesjes (voornamelijk dan de etiketten), reclameposters, bouwtekeningen, foto's en oude boeken goed te bewaren.

Bij het depot in de Heineken Experience wordt voor het eerst een selectie van bijzondere objecten tentoongesteld. Aan de hand van zo’n tweehonderd voorwerpen, ingedeeld in zeven thema’s wordt je meegenomen door de rijke historie van Heineken. Dit gedeelte van de Heineken Experience wordt de Heineken Heritage Quarter genoemd. 

Van de Medaille D'Or tot gele kratten

In dit nieuwe gedeelte van de Heineken Experience ervaar je de geschiedenis van Heineken aan de hand van verschillende items. Zo zal je duidelijk worden waar de medaille die al jaren op het etiket van Heineken prijkt vandaan komt, de Medaille D'Or die Heineken won in 1875. Naast de Medaille D'Or vind je op het etiket nog een onderscheiding, namelijk de Grand Prix Paris uit 1889. De commercial 'The Invention' verwijst naar die onderscheiding.

Er is genoeg te beleven in de Heritage Quarter. Wist je bijvoorbeeld dat Heineken pas in 1998 van gele kratten is afgestapt? Of dat Heineken al in 1937 een theromoton had (voorloper van het Heineken tapvat) met de gedachte dat het leuker is om in goed gezelschap bier te drinken. Bezoek de Heineken Experience om de historie van het bier te ervaren en het natuurlijk te proeven.

Heineken oude tap en Heineken SUB

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Grolsch Lentebok

Wim vertelt over Grolsch Frisse Lentebok
In deze reclame van Grolsch vertelt brouwer Wim Vermeulen over de frisse Grolsch Lentebok. Het is een Lentebok met een licht hoppige en zachte smaak.

Meer reclames van Grolsch Lentebok

Laatste reacties