Jan Linders is voor de zesde keer op rij uitgeroepen tot de beste supermarkt in speciaalbier. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van AB InBev.
Beste in speciaalbier
Na 2013 t/m 2017 is Jan Linders in 2018 opnieuw uitgeroepen tot beste supermarkt in speciaalbier. De nummers twee en drie zijn wel veranderd.
Verder blijkt dat consumenten de bierschappen van alle Nederlandse supermarkten meer waarderen dan in 2017. De uitvoerder van het onderzoek, GfK, vroeg 10 duizend huishoudens op 20 punten in het land wat ze vonden van het bierschap.
Lees ook
AB InBev
Het onderzoek, uitgevoerd door GfK was in opdracht van AB InBev. AB InBev, brouwer van merken als Leffe, Jupiler en Corona, gebruikt de resultaten van het onderzoek om supermarkten te helpen om hun bier assortiment te verbeteren.
"Het onderzoek laat zien dat consumenten vooral belang hechten aan voldoende voorraad in het schap, met name tijdens aanbiedingen. Ook het gemakkelijk kunnen vinden van bieren is voor consumenten een belangrijke factor. Investeren door supermarkten in zowel optimale voorraad van het schap als gemakkelijke vindbaarheid leidt daarmee direct tot hogere klanttevredenheid.", stelt Pim de Beer, category manager bij AB InBev in het persbericht.
Volgens De Beer kunnen supermarkten nog meer profiteren van de groei in met name speciaalbier:
"Vorig jaar groeide de speciaalbiermarkt met 13% en we verwachten dat het segment blijft groeien. De bierschappen van supermarkten worden steeds beter, maar er is nog voldoende ruimte voor verbetering, met name als het gaat om voldoende voorraad in het schap. Waar mogelijk helpt AB InBev supermarkten daarbij. Sinds kort gebruiken we bijvoorbeeld innovatieve technologie om retailers te helpen hun schap te optimaliseren, voor nog tevredener klanten. We zijn er daarbij trots op dat AB InBev inmiddels marktleider is in speciaalbier, een mooie erkenning voor de kwaliteit van onze bieren."