Jupiler staat de tweede keer op rij aan kop in populariteitsbarometer van euro RSCG Nederland.
Het merk Jupiler, van AB InBev, gaat er voor de tweede jaar op rij met de hoofdprijs vandoor in de jaarlijkse Brand Momentum van Euro RSCG Nederland. Dit is een barometer voor de huidige en toekomstige populariteit van 200 merken in Nederland. Ook AB InBev’s merk Hertog Jan laat goede vertrouwensscores zien.
Lees ook
Netto Momentum
Onder consumenten weet Jupiler de hoogste nettomomentum-score (13,6 procent) te behalen. Deze score staat voor de actuele kracht van een merk, althans in de perceptie van de respondenten. De respondenten werden hiervoor geconfronteerd met een groot aantal merken waarbij per merk onderzocht werd of dit in hun ogen ‘terrein gewonnen’ of ‘terrein verloren’ heeft.
Bij de zogeheten proconsumers moet Jupiler met een score van 13,4 procent enkel Hertog Jan, een ander merk van AB InBev, voor zich dulden. Hertog Jan scoorde hier 14,1 procent en lijkt zich hiermee te mogen voorbereiden op nog meer liefhebbers. De benaming ‘proconsumers’ staat voor een groep van sterk vooroplopende en beïnvloedende consumenten en prosumers. Prosumer-scores hebben volgens Brand Momentum een voorspellende waarde voor de gewone consument.