Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Jupiler komt met écht Rode Duivel bier tijdens EK

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Jupiler komt met écht Rode Duivel bier tijdens EK

04 mei 2021 om 16:16

Het Jupiler bier zal tijdens het EK twee maanden lang letterlijk rood kleuren. Dankzij brouwtechnieken verandert enkel de kleur en blijft de smaak van het bier gelijk.

Mannen proosten met Jupiler in het rood in glas
Jupiler bier
Bieren van AB InBev

Nieuwe campagne

De speciale EK-editie Jupiler Red is vanaf 17 mei verkrijgbaar in de winkels en de horeca. Deze stunt kadert in een groots opgezette supporterscampagne die de supporters voor de Rode Duivels wil verenigen, covid-proof, tijdens het EK voetbal. Jupiler en de Koninklijke Belgische Voetbalbond zijn al meer dan 30 jaar partners en stelden de campagne en het rode Jupiler bier officieel voor tijdens een persconferentie vanuit het Koning Boudewijnstadion.

Samen voor de overwinning

Jupiler pils rood en goud in glas Het rode bier is het speerpunt van de nationale campagne ‘We’re All Red Inside’. Met deze communicatie zet Jupiler in op ‘social bonding’ tijdens het EK.

Wie dacht dat hij bij het WK in 2018 met de naamsverandering van Jupiler naar Belgium alles gezien had, heeft het mis. Deze keer gooien we het bier zelf in de strijd”, vertelt Amaury Hayois, marketing manager bij Jupiler. “Het is nu of nooit voor de Rode Duivels, dus alle steun is nodig. We zijn allemaal rood binnenin en nu dus ook ons bier”.

Als het merk dat supporters verenigt, wil AB InBev alle Belgen inspireren om samen te supporteren voor het nationale elftal. De brouwerij is meer dan ooit toe aan dit vooruitzicht om samen de overwinningen van de Rode Duivels te vieren, op een veilige manier, in het geliefde café of thuis met familie en vrienden. De nakende heropening van de horeca én de zomerdagen maken dit alles extra feestelijk en daar wil AB InBev een steentje aan bijdragen.

Zelfde brouwproces

Het brouwproces van Jupiler Red is exact hetzelfde als dat van de gewone Jupiler. In de laatste fase van de productie, voegt de brouwer de rode kleur toe:

We werken met een gezuiverd extract van zwarte wortel, een volledig natuurlijke kleurstof, Vivid Red. Deze natuurlijke kleurstof is volledig smaakloos en verandert dus enkel iets voor het oog. De smaak, frisheid en kwaliteit van Jupiler Red blijven identiek aan de Jupiler pils die de consument kent”, vertelt Ben Souffriau, product innovation specialist bij AB InBev.

Lees ook

Nu of nooit!

De campagne is de grootste van Jupiler ooit en bereikt tijdens het EK maar liefst 89% van de Belgen zo’n 25 keer in alle media, supermarkten en horeca.

Ook de Rode Duivels en bondscoach Martinez spelen een actieve rol in de Jupiler EK-campagne. Samen gooien we ons gewicht in de schaal: de Rode Duivels en Jupiler zijn er klaar voor en met ons ook alle Belgen. Het is nu of nooit om de Europese titel binnen te halen”, aldus Josse Peremans, marketing director bij Jupiler.

Manu Leroy, marketing & communication director bij de KBVB, treedt hem bij: “De KBVB is uitermate tevreden met deze unieke supporterscampagne. Voetbal verbindt de mensen en de nieuwe Jupiler campagne zet dit extra in de schijnwerpers om echt alle Belgen te verenigen onder de rode vlag van ons nationaal elftal. Dat juichen we toe als steun voor het succes van ons belangrijkste EK ooit.”

De supporterscampagne wil alle Belgen als 12de man of vrouw achter de Rode Duivels scharen. De campagne versterkt de ultieme supportersmomenten op alle mogelijke manieren met een radio-, TV-, print- en sociale mediacampagne. Het rode bier krijgt een speciale EK-verpakking en wordt een echt collector’s item. De TV-spot verenigt iedereen rond ons nationaal elftal met een boodschap van hoop, verbondenheid en van het waarmaken van de gemeenschappelijke droom om de Euro Cup mee naar huis te nemen.