Heineken heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een hogere omzet weten te behalen en meer bier weten te verkopen dan in dezelfde periode vorig jaar. Met name in Afrika, Azië en Centraal- en Oost-Europa ging de consumptie van Heineken-bieren flink omhoog. Wij in West-Europa deden het voor Heineken minder goed, er wordt steeds minder Heineken bier verkocht in West-Europa.
Omzet
De netto-omzet steeg met 6,8 procent tot 3,834 miljard euro, waarvan ongeveer de helft door meer verkopen en de helft door een hogere prijs. Op autonome basis steeg de omzet eveneens met 6,8 procent. Het aantal verkochte hectoliters bier steeg met 4,7 procent. Het merk Heineken wist de wereldwijde verkopen met 8,7 procent te verbeteren, naar eigen zeggen is die toename groter dan soortgelijke premiumbiermerken.
Winst
De nettowinst nam met 16% toe van 151 miljoen euro tot 175 miljoen euro, inclusief een eenmalige bate van 20 miljoen euro vanwege een herwaardering op een brouwerij in Haiti..