Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Nieuwe Heineken applicatie voor Amerika

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Nieuwe Heineken applicatie voor Amerika

07 maart 2013 om 10:40

Met een nieuwe applicatie hoopt Heineken het marktaandeel in Amerika te vergroten en meer voetballiefhebbers te laten genieten van de UEFA Champions League.

Heineken Champions logo
Heineken Experience
Heineken met S tijdens jubileum in 2017

Budweiser en American Football 

Amerika en Europa verschillen in een aantal opzichten flink van elkaar. Zo is in Amerika American Football, honkbal en basketbal enorm populair waar in Europa voetbal veruit de populairste sport is. 

Ook de biermarkten van Amerika en Europa verschillen enorm van elkaar. Heineken is in Europa een van de bekendste (zo niet de bekendste) biermerken, terwijl voor de meeste Amerikanen Budweiser het bekendste biermerk zal zijn. 

Laat dat nou net de twee dingen zijn waar Heineken met een nieuwe applicatie op inspeelt.

Heineken Champions

Met de Heineken Champions applicatie wil Heineken de Amerikaanse biermarkt weer iets meer proberen te veroveren. Amerikaanse gebruikers worden uitgedaagd om op deze Facebook en iPhone applicatie een foto van zichzelf tijdens een Champions League duel te uploaden. Voor elke upload krijgt de stad waarin de foto is ge-upload één punt. De twee steden met uiteindelijk de meeste punten krijgen een evenement toegewezen tijdens de Champions League finale op 25 mei aanstaande. 

Lees ook

Wanneer een gebruiker een foto deelt maakt hij automatisch al kans op verschillen UEFA Champions League merchandise zoals sjaals, shirts of een BeerTender.

Europa buitengesloten

Helaas voor alle Europese Heineken fans en voetballiefhebbers kun je alleen deelnemen als je in Amerika woont. De applicatie is in Europa wel te verkrijgen maar helaas met maar een beperkt aantal functies omdat de Europese steden niet zijn opgenomen in het leaderboard.

"Epic viewing party"

Over het evenement zelf is nog niet veel losgelaten. Wel is bekend dat het een "epic viewing party" wordt.

Wij denken, na het zien van onderstaand promotie filmpje, dat het zal gaan om een evenement wat volledig zal zijn gesponsord door (uiteraard) Heineken. Waar de finale op grote schermen zal zijn te volgen en het personeel zal zorgen dat iedereen is voorzien van voldoende Heineken biertjes.  

Verder details zullen uiteraard volgen. 

 

Cookie instellingen