Budweiser en American Football
Amerika en Europa verschillen in een aantal opzichten flink van elkaar. Zo is in Amerika American Football, honkbal en basketbal enorm populair waar in Europa voetbal veruit de populairste sport is.
Ook de biermarkten van Amerika en Europa verschillen enorm van elkaar. Heineken is in Europa een van de bekendste (zo niet de bekendste) biermerken, terwijl voor de meeste Amerikanen Budweiser het bekendste biermerk zal zijn.
Laat dat nou net de twee dingen zijn waar Heineken met een nieuwe applicatie op inspeelt.
Heineken Champions
Met de Heineken Champions applicatie wil Heineken de Amerikaanse biermarkt weer iets meer proberen te veroveren. Amerikaanse gebruikers worden uitgedaagd om op deze Facebook en iPhone applicatie een foto van zichzelf tijdens een Champions League duel te uploaden. Voor elke upload krijgt de stad waarin de foto is ge-upload één punt. De twee steden met uiteindelijk de meeste punten krijgen een evenement toegewezen tijdens de Champions League finale op 25 mei aanstaande.
Wanneer een gebruiker een foto deelt maakt hij automatisch al kans op verschillen UEFA Champions League merchandise zoals sjaals, shirts of een BeerTender.
Europa buitengesloten
Helaas voor alle Europese Heineken fans en voetballiefhebbers kun je alleen deelnemen als je in Amerika woont. De applicatie is in Europa wel te verkrijgen maar helaas met maar een beperkt aantal functies omdat de Europese steden niet zijn opgenomen in het leaderboard.
"Epic viewing party"
Over het evenement zelf is nog niet veel losgelaten. Wel is bekend dat het een "epic viewing party" wordt.
Wij denken, na het zien van onderstaand promotie filmpje, dat het zal gaan om een evenement wat volledig zal zijn gesponsord door (uiteraard) Heineken. Waar de finale op grote schermen zal zijn te volgen en het personeel zal zorgen dat iedereen is voorzien van voldoende Heineken biertjes.
Verder details zullen uiteraard volgen.