Rodenbach Grand Cru wint goud op Brussels Beer Challenge 2018

Rodenbach en Palm scoren bij bierverkiezingen

Bieren van Rodenbach en Palm Belgian Craft Brewers hebben awards in de wacht gesleept tijdens de Brussels Beer Challenge en de European Beer Star. Rodenbach Grand Cru werd met Goud beloond tijdens de BBC2018. 

19 november 2018 om 15:26


Brussels Beer Challenge 2018

Rodenbach AlexanderDe internationaal gereputeerde juryleden van Brussels Beer Challenge 2018 kennen Brouwerij Rodenbach en Brouwerij Palm samen 5 awards toe. De hoogste waardering, een gouden award, gaat naar Rodenbach Grand Cru.

Rodenbach Classic, dé referentie voor Vlaams Rood Bruin bier (ook wel Oud Bruin) en Rodenbach FruitAge, het doordrinkbaar fruitbier van de Roeselaarse brouwerij, worden vereerd met het Certificate of Excellence 2018. In de categorie fruitbier beloonde de jury Rodenbach Alexander met een bronzen award.

Tenslotte werd in de categorie ‘Trappist style dubbel’ brons uitgereikt aan Steenbrugge Dubbel Bruin. De abdijbieren van de Sint Pietersabdij van Steenbrugge worden gebrouwen door Brouwerij Palm te Steenhuffel.

European Beer Star 2018

Steenbrugge BlondOp de 15e editie van de internationale biercompetitie de ‘European Beer Star 2018’ vielen tussen de 2.344 inzendingen twee bieren van Brouwerij Palm in de prijzen. In de categorie ‘alcoholvrij hoog gegist speciaalbier’ werd het in maart 2018 gelanceerde Palm 0.0 bekroond met zilver, in deze categorie trouwens de hoogste onderscheiding voor een Belgisch speciaalbier.

Bij de ‘Belgian Style Blond Ale’ kwam de brouwerij met Steenbrugge Blond ook als eerste Belg uit de selectie en won een bronzen award.

Het brouwen van uitgebalanceerde kwaliteitsbieren is de dagelijkse hoofdprioriteit van de brouwmeesters bij de brouwerijen Rodenbach, Palm & De Hoorn, hun knowhow en passie worden met deze Awards door de internationale jury gelauwerd.

De eigenzinnige brouwmeesters slaagden er gedurende decennia in de brouw- en rijpingsprocessen te verfijnen. Tijdens alle stappen in het brouwproces proeven ze alle bieren op kwaliteit. Pas na hun goedkeuring gaan ze richting de bierliefhebbers. 

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Amstel Pilsener

Zeg het met een vaasje jaren 80
In deze reclame maakt Amstel duidelijk dat je ook in de jaren 80 je gevoelens voor elkaar beter kon uiten in een vaasje.

Meer reclames van Amstel Pilsener

Laatste reacties