Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Liefde voor sport verenigt Heineken Nederland en RTL Nederland

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Sport verenigt Heineken Nederland en RTL Nederland

09 mei 2012 om 14:55

Persbericht van Heineken over hoe de liefde voor sport een bierbrouwerij en een televisiezender verenigt.

Logo Heineken brouwerij
Heineken Brouwerij

 

Lees ook

 

 

 

Zoeterwoude, 7 mei 2012 - Heineken Nederland en RTL Nederland gaan een intensief partnership aan op het gebied van sport- en publieksevenementen. Het betreft een langdurige samenwerking over een breed aantal programma"Ÿs. Onder de noemer „RTL Viert De Zomer"Ÿ starten de partners deze zomer vanaf 4 juni al met de RTL 4-programma"Ÿs VI Oranje, direct gevolgd door Tour du Jour en daarna De Spelen, dat live vanuit het Holland Heineken House in Londen wordt uitgezonden. Daarnaast verbindt Amstel, één van de biermerken van Nederlands"Ÿ grootste bierbrouwer, met ingang van het nieuwe voetbalseizoen haar naam aan het RTL 7-programma Voetbal International.

Hans Böhm, Marketing Directeur van Heineken Nederland, licht toe: "RTL en Heineken vinden elkaar op het snijvlak van sport en entertainment; op die momenten dat er naar sport wordt gekeken onder het genot van een lekker biertje. Maar natuurlijk ook als er sportprestaties gevierd kunnen worden, zoals in het Holland Heineken House."

Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland, reageert: "Sport verbindt, niet alleen Heineken Nederland en RTL, maar zeker ook Nederlanders onderling. Dat sentiment is de reden dat RTL zijn sportactiviteiten wil uitbreiden. We hebben in Heineken Nederland de ideale partner gevonden. In deze deal worden media, entertainment en marketing verenigd en dat biedt ongekende mogelijkheden om de consument op nieuwe manieren te activeren."

Cookie instellingen