Brouwerij de Molen

Uitbreiding Brouwerij de Molen

Brouwerij de Molen heeft de 'vier wieken van de molen' gedefinieerd, waarmee zij de toekomst tegemoet treden. Dankzij een investering van Bavaria kan De Molen de komende jaren doorgroeien.

04 april 2016 om 13:45


Het idee hierachter is dat een molen zonder wieken zijn karakter, drive, aantrekkingskracht en unieke kwaliteit verliest. De vier wieken van Brouwerij de Molen zijn: 

  1. Geen concessies aan smaak, balans en ingrediënten.
  2. Altijd blijven experimenteren en innoveren.
  3. Samenwerking en kennisuitwisseling met andere leading craft-beer brouwerijen.
  4. Ambassadeur zijn voor de werkelijke craft-beer scène, die wat ons betreft staat voor kwaliteit en diversiteit boven alles.


Om als brouwerij feitelijk te groeien zijn twee dingen onmisbaar meer bier met dezelfde kwaliteit als altijd en een goede distributie.

Groter bier volume

Brouwerij De Molen brouwenOm meer hectoliters uit het bestaande brouwhuis te laten vloeien heeft De Molen vooral meer ruimte, meer vergistingtanks en een betere afvullijn nodig. Dat zijn ze op dit moment aan het realiseren. Het gebouw is verkocht en huren het - plus een extra deel - terug van de nieuwe eigenaar.

Deze belangrijke financiële injectie zorgt er voor, samen met kleinere investeerders, dat de groei in hectoliters vanaf de tweede helft van dit jaar een feit zal zijn. Brouwerij De Molen zal groeien van 6.800HL in 2015 naar 10.000HL in 2016 en nog meer in 2017.

Verbeterde distributie

Distributie is een levensader. Om de verkrijgbaarheid van onze bieren in Nederland en internationaal te verbeteren hebben we samenwerking gezocht met Brouwerij de Koningshoeven. De vertegenwoordigers van de La Trappe Trappistenbieren vertegenwoordigen sinds mei 2015 ook de bieren van De Molen.

Bavaria logoDe distributie wordt uitgevoerd door het moederbedrijf Bavaria. Voor Brouwerij de Molen is commitment met respect voor de waarden van onze brouwerij - onze vier molenwieken - van een partij als Bavaria heel belangrijk. Part of the deal. 

Bavaria heeft indirect de aandelen van verschillende particuliere investeerders van het eerste uur overgenomen. Met deze transactie hebben zij nu 35% aandeel in Brouwerij de Molen gekregen en bijbehorend commitment verklaard. We zijn blij met deze nieuwe situatie en de mogelijkheden die het biedt op gebied van distributie en technische ondersteuning.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Leffe

Vol leven: Vinyl
In de nieuwe reclame van Leffe genaamd Vol Leven staat de smaak van Leffe centraal. Leffe probeert aan te geven dat de échte Leffe smaak authentiek is.

Meer reclames van Leffe

Laatste reacties