Heineken heeft een nieuwe commercial gelanceerd: Heineken 'Worlds Apart' An Experiment. In de nieuwe commercial van Heineken worden twee personen met verschillende meningen tegenover elkaar gezet om hun opvattingen te bespreken onder het genot van een biertje.
Afgelopen week lanceerde Heineken een nieuwe commercial: Heineken Worlds Apart. Deze commercial is onderdeel van de OpenYourWorld campagne. Heineken brengt in deze commercial 2 personen samen die het oneens zijn over een bepaald onderwerp en leggen ze hun meningsverschillen uit onder het genot van een Heineken biertje.
In de commercial worden telkens twee mensen bij elkaar gezet met totaal verschillende opvattingen over klimaatverandering, feminisme of rechten van transgenders. De duo’s bouwen samen een bar en moeten elkaar ondertussen vragen stellen. Zo leren ze elkaar kennen, zonder dat ze weten dat ze zo sterk van mening verschillen.
Als de bar klaar is laat Heineken video’s zien waarin ze hun mening geven over de kwesties. Vervolgens mogen ze kiezen: weggaan, of drinken ze samen een biertje en bespreken ze hun verschillende opvattingen?
De commercial is in één week meer dan 3,5 miljoen keer bekeken en wordt geroemd op social media en in de internationale pers. Op Twitter kun je met #OpenYourWorld jouw mening geven over de commercial en zien wat anderen van de commercial vinden.
Meer reclames van Heineken vind je in de reclamesectie van biernet.