Het eerste jaar van de alcoholvrije IPA van Bavaria was een dusdanig succes dat de brouwerij nu verder doorpakt. Het alcoholvrije bier komt binnenkort uit op blik en het is de bedoeling om het in 2020 in minimaal 200 sportkantines te tappen.
De alcoholvrije india pale ale van Bavaria werd vorig jaar maart gelanceerd. Het eerste jaar van de alcoholvrije IPA uit Lieshout was een dusdanig groot succes dat Bavaria dit jaar doorpakt. De smaakvolle 0.0% IPA krijgt waardering vanuit de markt en wordt op steeds meer plekken beschikbaar. De 0.0% IPA op fles vind je nu al bij alle retailers op het schap en vanaf maart is deze dorstlesser ook op blik te verkrijgen.
Ook in horeca wordt de alcoholvrije IPA steeds vaker aangeboden. Allereerst verwacht Bavaria dat zeker 200 sportkantines het alcoholvrije bier tappen in 2020. Daarnaast kunnen fijnproevers voor een verfrissend alternatief kiezen tijdens een avond uit, want de 0.0% IPA is sinds dit jaar verkrijgbaar bij verschillende poppodia, waaronder het Tilburgse 013.
Dat Bavaria 0.0% IPA een succes is valt niet te ontkennen. Het alcoholvrije bier met een fris en hoppig karakter is bekroond als Product van het Jaar 2019-2020 in de categorie alcoholvrij bier én Gekozen Product van het Jaar 2019-2020. Voor deze laatstgenoemde prijs heeft marktonderzoeker Nielsen 5.000 Nederlandse consumenten om hun mening gevraagd, waarbij de 0.0% IPA van Bavaria als beste alcoholvrije bier uit de bus is gekomen. Daarnaast is de IPA in de prijzen gevallen bij de Dutch Beer Challenge, de eerste professionele bierwedstrijd van Nederland. Het alcoholvrije bier werd beoordeeld door 47 onafhankelijke bierexperts, die maar liefst 441 bieren blind proefden.
Bavaria 0.0% IPA valt ook bij kritische bierproevers in bierland België in de smaak. Na een blinde test in de beste Brewpub van België bleken bierkenners aangenaam verrast door de volle smaak van de IPA. Sterker nog, de fijnproevers hadden niet in de gaten dat ze een alcoholvrije IPA dronken.
Met deze campagne en de gewonnen prijzen verstevigt Bavaria haar rol als pionier op het gebied van alcoholvrije bieren. In 1978 was Bavaria één van de eerste brouwers van alcoholvrij bier in Nederland en sindsdien is ze met tal van introducties voorloper op de alcoholvrije biermarkt. Wist je dat Don Johnson ooit zo onder de indruk was van het malt bier van Bavaria dat hij zelf belde om reclame te maken?
Op het hoofdkantoor in Lieshout staat de maand januari in het teken van Dry January en wordt onder andere de Bavaria 0.0% IPA onder de aandacht gebracht.
De landelijke campagne voor Bavaria 0.0% IPA bestaat uit een tag-on bij de tv-commercial, displays en acties op de winkelvloer, online video’s op de social media kanalen van Bavaria en de website en er vindt bij verschillende supermarkten sampling plaats om ook daadwerkelijk consumenten te laten proeven.