Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Bavaria 0.0% IPA maakt verwachtingen waar | Alcoholvrij

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Bavaria 0.0% IPA maakt verwachtingen waar

06 januari 2020 om 16:47

Het eerste jaar van de alcoholvrije IPA van Bavaria was een dusdanig succes dat de brouwerij nu verder doorpakt. Het alcoholvrije bier komt binnenkort uit op blik en het is de bedoeling om het in 2020 in minimaal 200 sportkantines te tappen.

Bavaria 0.0 ipa is beste alcoholvrij van nederland
Bavaria 0.0 ipa is beste alcoholvrij van nederland
Bavaria logo

Eerste jaar Bavaria 0.0% IPA

De alcoholvrije india pale ale van Bavaria werd vorig jaar maart gelanceerd. Het eerste jaar van de alcoholvrije IPA uit Lieshout was een dusdanig groot succes dat Bavaria dit jaar doorpakt. De smaakvolle 0.0% IPA krijgt waardering vanuit de markt en wordt op steeds meer plekken beschikbaar. De 0.0% IPA op fles vind je nu al bij alle retailers op het schap en vanaf maart is deze dorstlesser ook op blik te verkrijgen.Bavaria 0.0% IPA flesje

Ook in horeca wordt de alcoholvrije IPA steeds vaker aangeboden. Allereerst verwacht Bavaria dat zeker 200 sportkantines het alcoholvrije bier tappen in 2020. Daarnaast kunnen fijnproevers voor een verfrissend alternatief kiezen tijdens een avond uit, want de 0.0% IPA is sinds dit jaar verkrijgbaar bij verschillende poppodia, waaronder het Tilburgse 013.

Prijswinnende alcoholvrije IPA

Dat Bavaria 0.0% IPA een succes is valt niet te ontkennen. Het alcoholvrije bier met een fris en hoppig karakter is bekroond als Product van het Jaar 2019-2020 in de categorie alcoholvrij bier én Gekozen Product van het Jaar 2019-2020. Voor deze laatstgenoemde prijs heeft marktonderzoeker Nielsen 5.000 Nederlandse consumenten om hun mening gevraagd, waarbij de 0.0% IPA van Bavaria als beste alcoholvrije bier uit de bus is gekomen. Daarnaast is de IPA in de prijzen gevallen bij de Dutch Beer Challenge, de eerste professionele bierwedstrijd van Nederland. Het alcoholvrije bier werd beoordeeld door 47 onafhankelijke bierexperts, die maar liefst 441 bieren blind proefden.

Bavaria 0.0% IPA valt ook bij kritische bierproevers in bierland België in de smaak. Na een blinde test in de beste Brewpub van België bleken bierkenners aangenaam verrast door de volle smaak van de IPA. Sterker nog, de fijnproevers hadden niet in de gaten dat ze een alcoholvrije IPA dronken. 

Lees ook

Met deze campagne en de gewonnen prijzen verstevigt Bavaria haar rol als pionier op het gebied van alcoholvrije bieren. In 1978 was Bavaria één van de eerste brouwers van alcoholvrij bier in Nederland en sindsdien is ze met tal van introducties voorloper op de alcoholvrije biermarkt. Wist je dat Don Johnson ooit zo onder de indruk was van het malt bier van Bavaria dat hij zelf belde om reclame te maken?

Dry January in Lieshout

Op het hoofdkantoor in Lieshout staat de maand januari in het teken van Dry January en wordt onder andere de Bavaria 0.0% IPA onder de aandacht gebracht.

Bavaria 0.0% IPA flesje en glasPeer Swinkels, ceo van Swinkels Family Brewers: “Wij zijn er bijzonder trots op dat we keer op keer kunnen innoveren in deze categorie. Onze brouwers hebben die erkenning dik verdiend. Verantwoord genieten speelt een grote rol in onze maatschappij en we vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich hier ook bewust van zijn. Daarom bieden we onze medewerkers, geheel vrijwillig, de mogelijkheid om mee te doen met ‘Dry January’ – een gehele maand alcoholvrij. Dat betekent dat we tijdens onze nieuwjaarsborrel proosten met Bavaria 0.0% IPA en motiveren we deelnemers met een 0.0% bierpakket uit ons portfolio. Ook kunnen deelnemers een abonnement winnen om gebruik te maken van onze sportfaciliteiten. Daarnaast informeren we medewerkers via cursussen over het effect van alcohol op je lichaam, om het bewustzijn rondom dit thema te vergroten. En ik doe zelf natuurlijk ook mee aan Dry January!”

Campagne

De landelijke campagne voor Bavaria 0.0% IPA bestaat uit een tag-on bij de tv-commercial, displays en acties op de winkelvloer, online video’s op de social media kanalen van Bavaria en de website en er vindt bij verschillende supermarkten sampling plaats om ook daadwerkelijk consumenten te laten proeven.