Bavaria is driemaal in de prijzen gevallen op de Dutch Beer Challenge 2019 in Rotterdam. Bavaria won prijzen in de categorieën pils en alcoholvrij/alcoholarm.
Tijdens de vijfde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ viel Bavaria gisteren maar liefst driemaal in de prijzen. Bavaria pilsener won zilver in de categorie ‘pils’ en in de categorie ‘alcoholvrij/ alcoholarm’ gingen Bavaria 0.0% en Bavaria 0.0% IPA er met de bronzen en zilveren plak vandoor. Een jury bestaande uit zowel Nederlandse onafhankelijke bierexperts en -keurmeesters als internationale specialisten deelden de prijzen uit. Er werden maar liefst 441 bieren in 25 categorieën beoordeeld.
Eerder deze week publiceerde de koepelorganisatie van Nederlandse Brouwers nieuwe cijfers waaruit blijkt dat de consumptie van alcoholvrij bier vorig jaar weer is toegenomen. Uit het onderzoek komt ook naar voren dat inmiddels bijna de helft van de bierdrinkers wel eens voor bier met minder alcohol kiest. Bavaria biedt bierliefhebbers maar liefst vijf varianten alcoholvrij bier: Bavaria 0.0%, 0.0% Wit, 0.0% Radler Citroen, 0.0% Fruity Rosé en 0.0% IPA.
Eerder deze week kondigde Bavaria ter ere van dit jubileum een nieuw design aan voor al haar bieren. De nieuwe fles vertelt het rijke verhaal van familiebrouwerij Bavaria. Centraal staan de eigen mouterij en het zuivere mineraalwater uit eigen bron. Ook de passie voor bier die al zeven generaties wordt doorgegeven zien we terug in het uiterlijk.
De Dutch Beer Challenge is een initiatief van de Stichting Dutch Beer Challenge (DBC) en is een jaarlijkse Nederlandse bierwedstrijd. Eerst en vooral wil de Dutch Beer Challenge een professionele en sportieve wedstrijd onder brouwers organiseren. De Dutch Beer Challenge vormt daarnaast een platform waar Nederlandse brouwers kunnen netwerken en hun product actief kunnen promoten. Bovendien wil de wedstrijd de Nederlandse biercultuur ondersteunen. De Dutch Beer Challenge een gids voor consumenten die op zoek zijn naar kwalitatieve en lekkere bieren.