Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Grolsch zet in op speciaalbier | Grolsche speciaalbieren

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Grolsch zet in op speciaalbieren

18 februari 2020 om 11:19

Grolsch zet dit jaar vol in op zijn speciaalbieren. De vier seizoenen staan centraal in de 'Proef Karakter' campagne, waarbij in ieder seizoen een reclamefilm passend bij het seizoen wordt gelanceerd. 

Grolsch bruine beugel drinken op het strand
Grolsch Puur Weizen
Grolsch Zomerbok logo

Grolsch Proef Karakter campagne

Een nieuw seizoen is aangebroken voor de speciaalbieren van Grolsch. Gisteren startte de brouwer met een campagne om al deze bieren extra onder de aandacht te brengen. Iedere drie maanden komt Grolsch met een nieuwe reclamefilm die kenmerkend is voor dat seizoen, met steeds een ander bij dat jaargetijde passend bier.

De sfeer is steevast relaxed, precies zoals het hoort bij speciaalbier. Vanaf vandaag is de eerste commercial te zien op televisie en internet: een lekker winters schouwspel met Grolsch Kruidige Tripel. Een compilatiefilm van de vier seizoenen zal bovendien in bioscopen worden vertoond.

Speciaalbieren winnen terrein

Grolsch Tripel beugel in een winters tafereel De commercials komen niet uit de lucht vallen: de smaak van de Nederlander ontwikkelt zich in razend tempo en speciaalbieren winnen een steeds grotere plek in de harten van bierdrinkers. De afgelopen jaren nam de consumptie ervan dan ook ieder jaar toe.

Opvallend is dat veel Nederlanders niet alleen de klassieke seizoensbieren koppelen aan een specifiek jaargetijde. Speciaalbierconsumptie kent duidelijke seizoensinvloeden, zo worden in de lente en de zomer vaak lichtere bieren gedronken, zoals IPA en Weizen. In de herfst en de winter zijn donkere en zwaardere bieren populairder. 

Lees ook

Bijzonder karakter

Met de nieuwe campagne speelt Grolsch in op deze ontwikkeling. Het afgelopen jaar introduceerde de brouwer met succes vier speciaalbieren: Blonde Saison, Klassieke Blond, Volle Dubbel en ook een alcoholvrij speciaalbier: Weizen 0.0%. Hierdoor telt het speciaalbierenportfolio liefst twaalf bieren.

Een dertiende, Grolsch Frisbittere IPA, wordt binnenkort toegevoegd. Zij worden door de campagne gebundeld, terwijl er ook ruimte blijft voor het bijzondere karakter van de individuele bieren. In de vandaag gestarte wintercampagne staat Kruidige Tripel centraal, het voorjaar is voor Frisse Lentebok, in de zomer wordt Puur Weizen in het zonnetje gezet en de herfst staat in het teken van Rijke Herfstbok

Verkrijgbaarheid

Sommige van de speciaalbieren in de campagne zijn het hele jaar te koop, andere alleen tijdens specifieke seizoenen. Het hele jaar door verkrijgbaar zijn: Grolsch Puur Weizen, Kruidige Tripel, Krachtig Kanon, Klassieke Blond, Volle Dubbel, Blonde Saison, Weizen 0.0% en Frisbittere IPA (die in de week van 2 maart in de schappen ligt). Grolsch Frisse Lentebok is in de lente en zomer verkrijgbaar en Rijke Herfstbok in de herfst en winter. Twee bieren zijn ten slotte in één seizoen te koop: Grolsch Kristalheldere Zomerbok en Winterbok met Honing.

Bekijk de eerste film van deze campagne ook bij de sectie met bierreclames.

Cookie instellingen