Heineken lanceert vandaag een postercampagne waarin een aantal Nederlandse steden centraal staan. Groningen en Leeuwarden zijn ook opgenomen in de campagne.
Cities of the World
In mei dit jaar introduceerde Heineken de wereldwijde campagne ‘Cities of the World’. Want volgens de brouwer herbergt elke stad eindeloos veel avonturen, verborgen tussen wolkenkrabbers. Heineken wil met deze campagne mensen inspireren om wereldlijk en avontuurlijk te leven.
De positieve reacties op de prachtige beelden van de wereldsteden hebben Heineken geïnspireerd om ook van een aantal Nederlandse steden in de postercampagne op te nemen.
Lees ook
Groningen is een wereldstad
Een belangrijke reden dat Groningen is opgenomen in de campagne van Heineken is omdat er geen stad in Nederland is waar zoveel Heineken wordt gedronken! Opvallend detail: op de plek aan de Groningse oostwand waar normaal de naam Hooghoudt prijkt, de trotse Groningse destilleerder, staat nu met grote letters Heineken.
Leeuwarden is een wereldstad
Ook van Leeuwarden is een stedenposter gemaakt: net als de Groningenposter zijn de meeste gebouwen vervangen door bierflesjes en -blikjes. Heineken noemt het een ode aan de Nederlandse steden. "Ljouwert kan als Culturele Hoofdstad van Europa in 2018 natuurlijk niet kan ontbreken in onze campagne."