Heineken sponsort de koningsklasse van de autosport (Formule 1) sinds 2016 en gaat nu ook de elektrische variant, Formule E, sponsoren. Er zijn geen financiële details bekendgemaakt.
Langs het circuit
De naam van het biermerk zal net als bij de Formule 1, niet te zijn op de Formule E auto's of op de kleding van coureurs. Het gaat dus om reclame op en langs het circuit. Heineken en zijn logo's zullen vanaf de ePrix van Santiago langs de baan prijken. Dit is de derde race van het seizoen 2018-2019.
Samen met Heineken wil de Formle E zich tot een volwaardige raceklasse ontwikkelen. In de komende jaren zou de Formule E moeten uitgroeien tot een duurzaam alternatief voor de koningsklasse.
When you drive never drink
Toen Heineken de Formule 1 ging sponsoren werden wenkbrauwen gefronst, want wat heeft een biermerk (en dus alcohol) te zoeken in de racesport.
Lees ook
Heineken heeft echter een campagne gewijd aan het BOB principe met hun campagne 'When you drive never drink'. Hierin zijn bijvoorbeeld oud-Formule 1-coureurs Jackie Stewart en Nico Rosberg te zien.
Ook werd deze maand bekend dat Heineken het alcoholvrije bier Heineken 0.0 in de VS gaat lanceren waaruit blijkt dat Heineken meer gaat inzetten op het alcoholvrije segment.