Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Heineken wil Affligem en Desperados wereldwijd bekend maken

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Heineken wil Affligem en Desperados wereldwijd bekend maken

13 november 2014 om 11:01

De verkoop van pils staat onder druk in Europa en de VS. Daarom wil Heineken met andere merken als Affligem, Desperados en Radler nieuwe klanten aantrekken.

Heineken zte in op andere merken
amstel radler citroen logo
amstel radler citroen logo

Heineken gaat zich richten op Affligem en Desperados

De verkoop van pils is aan het stagneren in Europa en de VS. Daarom wil Heineken, die dit jaar 150 jaar bestaat, zijn lange ervaring gebruiken om merken als Desperados, het met tequila gemengde bier, en het Belgische abdijbier Affligem uit te bouwen tot wereldwijd bekende biermerken.

Ook gaat Heineken inzetten op verschillende markten met Radler, een mix van bier met limonade, om op die manier nieuwe consumentengroepen aan te trekken. 

Nieuwe consumentengroepen aantrekken

Heineken ziet hiermee ook mogelijkheden om klanten te bedienen op tijden dat ze normaal geen bier drinken en nieuwe klanten aan te trekken, die helemaal geen bierdrinkers zijn. Zo is 75% van de Radler-klanten geen bierdrinkers.

Lees ook

Heineken speelt in op drie trends in bierwereld

De beslissing om meer andere merken te verkopen is een slimme zet. Momenteel ziet Heineken drie algemene trends in de huidige biermarkten: een groeiende vraag naar dranken met minder of geen alcohol (zoals Radler), gemixt bier (zoals Desperados), en ambachtelijk en speciaalbier (zoals Affligem).

En een begin is al gemaakt: eerder dit jaar besloot Heineken al om Affligem in meer landen in de markt te zetten. Affligem was in 11 landen te krijgen en in 2014 komen daar 24 andere landen bij.

Heinekens innovatiestrategie

Al deze ontwikkelingen zijn onderdeel van Heinekens innovatiestrategie, die in 2010 werd gelanceerd en erop gericht was om de omzet van producten die minder dan drie jaar op de markt beschikbaar zijn, te laten groeien van 2,6% destijds naar 6% in 2020.

Heineken blijft belangrijkste biermerk

"Het merk Heineken zal altijd de hoogste prioriteit houden, maar verder zal ons wereldwijde merkenaanbod een stuk breder worden. De kunst is om zo veel mogelijk diversiteit te kunnen aanbieden om specifieke doelgroepen te bereiken", zegt Alexis Nasard, chief marketing officer van Heineken.

 

Cookie instellingen