Heineken flesjes

Kwartaalcijfers Heineken positief

In het derde kwartaal heeft Heineken meer bier aan de man weten te brengen dan vorig jaar. In alle regio's waar de brouwer actief is, was sprake van groei. 

24 oktober 2018 om 12:04


Warme maanden

De groei is mede te verklaren door de warme maanden juli, augustus en september. Vooral bier van het eigen Heineken-merk vond gretig aftrek, aldus 's werelds op een na grootste brouwer in een verklaring.

Heineken wereldwijd

Heineken CorporateHeineken verkocht in totaal 4,6% meer bier in de maanden juli, augustus en september. Dat komt neer op 62,6 miljoen hectoliter. Het biermerk Heineken Pilsener was goed voor 10,3 miljoen hectoliter. Daarmee was sprake van 9,2 procent groei.

In regio's als Afrika, het Midden-Oosten, Oost-Europa en Noord- en Zuid-Amerika meldde het bedrijf met het Heineken-merk dubbelcijferige volumegroei. In Azië was Heineken-bier minder populair. Andere merken zorgden ook hier voor volumestijgingen.

2018 tot nu toe

Heineken wist over de eerste negen maanden van 2018 een winst in de boeken te zetten van 1,6 miljard euro. Dit was in 2017 krap 1,5 miljard euro. De bierbrouwer handhaafde zijn verwachtingen voor heel 2018.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Bavaria Premium Pilsener

Hugh Hefner van Playboy
Hugh Hefner heeft vele vrouwen om zich heen in zijn Playboy Mansion in Los Angeles. En ja, daar kan je ook wel eens genoeg van krijgen...

Meer reclames van Bavaria Premium Pilsener