In het derde kwartaal heeft Heineken meer bier aan de man weten te brengen dan vorig jaar. In alle regio's waar de brouwer actief is, was sprake van groei.
Warme maanden
De groei is mede te verklaren door de warme maanden juli, augustus en september. Vooral bier van het eigen Heineken-merk vond gretig aftrek, aldus 's werelds op een na grootste brouwer in een verklaring.
Heineken wereldwijd
Heineken verkocht in totaal 4,6% meer bier in de maanden juli, augustus en september. Dat komt neer op 62,6 miljoen hectoliter. Het biermerk Heineken Pilsener was goed voor 10,3 miljoen hectoliter. Daarmee was sprake van 9,2 procent groei.
Lees ook
In regio's als Afrika, het Midden-Oosten, Oost-Europa en Noord- en Zuid-Amerika meldde het bedrijf met het Heineken-merk dubbelcijferige volumegroei. In Azië was Heineken-bier minder populair. Andere merken zorgden ook hier voor volumestijgingen.
2018 tot nu toe
Heineken wist over de eerste negen maanden van 2018 een winst in de boeken te zetten van 1,6 miljard euro. Dit was in 2017 krap 1,5 miljard euro. De bierbrouwer handhaafde zijn verwachtingen voor heel 2018.