De Heineken Experience mag zich vanaf vandaag rekenen tot een attractie met een miljoenen publiek.
Het brouwerij museum ontving gister de miljoenste gast. De Experience kan zich daarmee bijna vergelijken met het Anne Frank Huis.
De Heineken Experience is de afgelopen jaren gegroeid als kool. De oude brouwerij opende in 2008 de deuren voor het publiek. Het bezoekersaantal sprong van 433.000 in 2010 naar 887.000 in 2015. Naar verwachting heeft het museum aan het eind van dit jaar 1.027.500 bezoekers ontvangen. Dat betekent een flinke groei van 15,8 procent.
De miljoenste bezoeker, een Belg, werd gister feestelijk ontvangen door de directeur en beloond met levenslang gratis toegang tot de Heineken Experience. Zou jij de Heineken Experience ook wel eens willen bezoeken?
Groei mogelijkheden Heineken Experience
Door dat de Heineken Experience gevestigd is in de oude brouwerij van Heineken is de ruimte beperkt. Meerdere bezoekers te gelijk wordt dus lastig, daarom ligt de focus op het meer reguleren van de doorstroom dan op de groei.
Het is nog wel mogelijk om te groeien in het aantal bezoekers aangezien het in de ochtenden en doordeweeks relatief rustig is. Daarom ligt het streven meer bezoekers te verwelkomen op de doordeweekse dagen.
Lees ook
Experience wil meer Nederlanders
Het liefst ook meer Nederlanders, want die ziet de Heineken Experience niet zoveel. Slechts 5 procent van de bezoekers komt uit eigen land. 'We willen ook heel graag meer Amsterdammers ontvangen', zegt de woordvoerder. 'Er zijn plannen om meer over de geschiedenis van de brouwerij te laten zien. Nu gaat de Experience vooral over de geschiedenis van het merk Heineken en de brouwerij Heineken, het brouwproces en de ingrediënten.'