De grootste bierbrouwer van de wereld, AB InBev, realiseerde in het 1e kwartaal van 2012 een sterke omzet groei van 6,2%. Deze stijging komt deels doordat de bierverkoop wederom is gestegen, met 1,8% in dit geval. Het volume eigen bieren en het volume niet-bieren noteerde een stijging van respectievelijk 1,40% en 6,30%.
De total omzet vorig kwartaal kwam uit op 9,3 miljard euro. De nettowinst nam dankzij die goede resultaten en een lagere belastingdruk met bijna 45 procent toe tot 1,7 miljard euro.
In Europa blijft de bierverkoop dalen. In West-Europa ging er 5,1% af tot net geen 6,2 miljoen hectoliter. De sterkste daling noteerde de groep in het Verenigd-Koninkrijk (-9,7%), onder meer een gevolg van de crisis en de btw-stijging.
De drie wereldmerken van AB InBev - Budweiser, Stella Artois en Beck's - presteerden sterk en zagen hun omzet stijgen met 4,8%. De sterkste prestatie komt op naam van Budweiser, dat zijn wereldwijde volume met 7,3% zag toenemen. Stella Artois deed er 1,3% bij in het eerste kwartaal. Enkel Beck's sloot af met een daling van 4,2%. De aanhoudend sterke groei van Beck's op zijn Duitse thuismarkt werd teniet gedaan door zwakkere resultaten in het Verenigd Koninkrijk en in de Verenigde Staten.