Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Swinkels Family Brewers: samenwerking met craftbrouwers

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

  • Home
  • Nieuws
  • Swinkels family brewers samenwerking met craftbrouwers

Swinkels Family Brewers: samenwerking met craftbrouwers

26 juli 2018 om 10:33

Swinkels Family Brewers kondigt met trots een strategische samenwerking aan met brouwerijen Maximus uit Utrecht en Oersoep uit Nijmegen. De speciaalbierbrouwerijen behouden hun eigen identiteit.

Strategische samenwerking brouwerijen

De samenwerking is vanaf heden van kracht en past in de strategie van Swinkels Family Brewers om haar bierportfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder portfolio aan bieren beschikbaar te kunnen stellen aan haar klanten.

Swinkels Family Brewers logoSwinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met onder andere Bierbrouwerij Maallust (Veenhuizen, Drenthe) en Vandeoirsprong (Oirschot, Noord-Brabant) en is voornemens om nog meer lokale brouwerijen toe te voegen aan haar portfolio. Ook investeerde het moederbedrijf van o.a. Bavaria in 2016 in Brouwerij de Molen.

De samenwerking betreft de exclusieve distributie van de core- en seizoensbieren van Oersoep, namelijk Hopfather, Sergeant Pepper, Blanco, Freewheel, Juicebox Hero, Sexy Motherbocker en Orzo Dolce. Voor bierbrouwerij Maximus gaat het om Little Fred, Pandora, Dakhaas, Highhops, Brutus, Stout 6, Bock 7 en Zomerbier.

Lokale relevantie

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: "Succes maak je samen. Met bierbrouwerij Maximus en Oersoep delen we onze passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn en het is veelbelovend dat onze partners deze waarden delen. De samenwerking met de brouwerijen is een mooie stap in onze strategie om lokaal relevant te zijn en ons portfolio wederom diverser te maken."

Ewald Visser, directeur Brouwerij Maximus: "Maximus is trots op haar doordrinkbare bieren met een eigen identiteit en wil met het oog op de toekomst aan de groeiende vraag kunnen blijven voldoen en tevens haar zichtbaarheid in de Nederlandse markt vergroten. Kwaliteit en service staan altijd voorop. Al vanaf het eerste gesprek was er een basis van wederzijds vertrouwen en wij zien dan ook uit naar de samenwerking met Swinkels Family Brewers als strategische distributiepartner om het merk Maximus verder uit te bouwen.

Oersoep bierKick van Hout, directeur Oersoep: "Oersoep is een brouwerij die zich laat inspireren door oude brouwmethoden en tradities, waaraan we een eigen draai geven.

Om verder te groeien zochten we een distributiepartner die dezelfde taal spreekt, ons begrijpt én in ons gelooft. Swinkels Family Brewers begon 300 jaar geleden met het brouwen van bier en hecht naast historie, veel waarde aan kwaliteit en bier met een goed verhaal. Een goede match dus."

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Zie meer reacties

Zie minder reacties