Grolsch doet het goed. Uit de halfjaarcijfers blijkt dat de brouwer uit het oosten van het land een volumegroei van 3 procent heeft bereikt. En dat terwijl de bierconsumptie in Nederland nog steeds afneemt.
Introductie Grolsch Kornuit
Lees ook
Dat er een stijgende lijn te ontdekken is in de verkopen van Grolsch in Nederland, komt voornamelijk door de introductie van Grolsch Kornuit in de Randstad. "We zijn traditioneel sterk in het oosten van het land, maar in het westen worstelden we. Door Kornuit verkopen we meer omdat het licht en fruitig bier is", aldus de commercieel directeur van Grolsch.
Trendy imago in het buitenland
Ook internationaal gaat het goed met Grolsch brouwerij. In Frankrijk, Polen en Roemenië is het biermerk ontzettend trendy. Zo wordt Grolsch bijvoorbeeld geschonken in een bar waar je moet fietsen om het licht aan te krijgen. Door dit imago is de verwachting dat de groei die nu al is bereikt nog even doorzet.
Stenders, Lentebok en Weizen
Ook de andere bieren van Grolsch doen het goed. De volumegroei van 3 procent is ook te danken aan de verkoopcijfers van het alcoholarme Grolsch Stenders (+35%) en de speciaalbieren zoals Grolsch Lentebok, Grolsch Kanon en Grolsch Weizen (een gezamenlijke groei van 20%).
Interessant biernieuws? Deel het nu!
1 reactie
A.giljam (gast) op 17-04-2014 om 22:47:24
Hallo Grolsch,
Onze jongste generatie brouwers , en dan bedenk je de naam Kornuit, trendy imago! lekker bier hoor daar niet van maar bedenk dan ook een jonge generatie naam en jullie reclame heeft iets van Brewdog maar verzin dan ook een naam daarvoor . ik vind het gemiste kans!!
Met vriendelijk groeten