Er zijn zes bierreclames in de race voor de Stiva TV Award 2016.
Ze zijn genomineerd voor beste en meest verantwoorde alcoholcommercial van 2016.
Vanaf vandaag, tot 15 november, kan het Nederlandse publiek (18+) stemmen op haar favoriete commercial via www.stivaaward.nl. De STIVA TV Award 2016 wordt op vrijdag 18 november uitgereikt.
Heineken en Amstel zijn allebei twee keer genomineerd. Brand en Grolsch hebben ook een ijzer in het vuur.
De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) wil met de uitreiking van de STIVA TV AWARD 2016 laten zien dat leuke alcoholreclame en bewustmaking voor verantwoorde alcoholconsumptie prima samen gaan.
Peter de Wolf, directeur van STIVA: “Met de STIVA TV Award willen we laten zien dat alcoholcommercials leuk kunnen zijn, maar tegelijk ook de boodschap kunnen uitdragen dat genieten van alcohol mag, maar alleen met mate.
De verkiezing is een leuke manier om consumenten te betrekken bij het belang van verantwoorde alcoholconsumptie. Gelukkig zien we dat Nederlanders steeds verantwoorder drinken, maar er blijft ook nog genoeg werk aan de winkel om alcoholmisbruik verder te bestrijden”.
Het gaat om commercials die tussen 1 oktober 2015 en 1 oktober 2016 zijn uitgezonden op de Nederlandse televisie. Het publiek (18+) kan vanaf vandaag via www.stivaaward.nl eenmalig stemmen op een van de negen nominaties. Een leeftijdscheck maakt onderdeel uit van het stemproces.
1. Heineken: When you drive, never drink (Publicis Milan)
2. Amstel: Proostnamen (INDIE)
3. Grolsch: 400 jaar Karakter (Alfred)
4. Amstel Radler: Highwayman (INDIE)
5. Heineken: Moderate drinkers wanted (Publicis Milan)
6. Apple Bandit: Follow that fox (Cloudfactory)
7. Johnnie Walker: Jude Law (Anomaly)
8. Licor 43: Pura Passion (Wonder)
9. Brand: Uitgesteld genot (INDIE)