Coolmees van Bird Brewery en Brouwerij Noordt

Bird Brewery & Brouwerij Noordt Collab

Bird Brewery heeft het vierde bier van hun Collab Tour gelanceerd. In Zuid-Holland werkten ze samen met Brouwerij Noordt en ze creëerden Coolmees, een laag alcoholische Hoppy Lager.

12 april 2018 om 10:44


Bird Brewery en Brouwerij Noordt 

Bird Brewery vliegt in 2018 het hele land door! Elke maand brouwt de Amsterdamse brouwerij met één van de smaakmakers in een provincie een collaboration brew: 12 maanden, 12 provincies, 12 bieren.

In april lanceert de brouwerij samen met het Rotterdamse Noordt de Coolmees. Deze frisse, laag alcoholische Hoppy Lager heeft een moutige smaak met vele frisse citrustonen. Een topper die de vogels tot ver buiten de Rotterdamse Coolsingel laat fluiten!

Vierde collab bier

Coolmees van Bird Brewery en Brouwerij NoordtDe vierde collaboration brew is gebrouwen met Brouwerij Noordt uit Rotterdam. De Rotterdamse brouwerij is gevestigd in een oude brandweerkazerne aan de Rotte en staat bekend om hun ‘no nonsense’ bieren die altijd soepel en doordrinkbaar zijn.

De Coolmees is een frisse, laag alcoholische lager gebrouwen met 100% munich mout en twee verschillende hopsoorten. Dit geeft het bier een moutige smaak met veel citrustonen. Een topper van Rotterdamse bodem met een Amsterdamse twist.

Eerder dit jaar lanceerde Bird Brewery in hun Collab Tour een bier samen met De Natte Gijt (Limburg), Frontaal (Noord-Brabant) en Oersoep (Gelderland).

Bird Collab Tour

De mannen van Bird Brewery Rik en Ralph zijn zeer tevreden met de uitkomst van alweer het vierde collab bier. “De keus voor een Hoppy Lager was snel gemaakt. Brouwerij Noordt staat bekend om dit biertype. De Coolmees is precies geworden zoals bedoeld, een complexe lager, maar lekker en doordrinkbaar voor elke bierliefhebber,” vertelt Ralph.

Ook Rik is te spreken over de vierde collab brew. Hij zegt: “De reviewsites staan vol positieve reacties over onze vorige collabs, desondanks blijft het elke maand weer spannend of de nieuwste collab ook in de smaak gaat vallen. Maar na het proeven van de Coolmees ben ik er van overtuigd dat ook dit weer een schot in de roos is.”

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Heineken

Heineken sambashirt
Dat Nederland klaar is voor het WK is wel te merken. In deze Albert Heijn reclame laat Harry Piekema zien hoe de nieuwe WK-gadget van Heineken werkt.

Meer reclames van Heineken

Laatste reacties

Bier shop