Minder Heineken verkocht in Europa
De bierverkoop in Europa heeft flinke klappen gekregen. In West-Europa daalde de bierverkoop van Heineken met 3%. In de rest van Europa werd zelfs ruim 6% minder bier verkocht. De Heineken Brouwerij had vorig kwartaal volgens topman Jean-François van Boxmeer last van de moeilijke economische omstandigheden en het slechte weer in Europa.
Heineken populair in Azië
In Azië is Heineken wel populair! De verkoop van bier steeg hier namelijk met bijna 10 procent. Ook in Afrika en het Midden-Oosten werd dit jaar meer Heineken gedronken. Er werd hier 6 procent meer bier verkocht. En om de dalende verkoop in Europa helemaal goed te maken werd in Noord- en Latijns-Amerika bijna 3 procent meer bier aan de man gebracht.
Minder omzet en minder winst
Heineken verkocht 0,1 procent meer bier dan in het derde kwartaal van 2013. Maar ondanks deze lichte stijging viel de totale omzet bijna 2% lager uit dan een jaar eerder. Dit is te wijten aan negatieve wisselkoerseffecten. Het kwam uit op 5,6 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 460 miljoen euro, wat een daling betekent van 5%.
Heineken blijft actief in overnames
Financieel directeur René Hooft Graafland heeft aangegeven dat Heineken actief blijft op het gebied van overnames. In het verleden heeft Heineken al verschillende overnames gedaan. In 2010 namen ze het Mexicaanse Femsa over, en in 2008 kocht Heineken, samen met het Deense Carlsberg, het Britse Scottish & Newcastle op.