Heineken brouwerij

Heineken: Hogere omzet en winst

Heineken heeft de jaarcijfers over 2017 bekendgemaakt. De Nederlandse brouwer heeft dat jaar afgesloten met meer winst en een hogere omzet. Het biervolume viel op jaarbasis 3 procent hoger uit.

12 februari 2018 om 16:46


Merk Heineken

De bieren onder de naam Heineken kenden een volumegroei van 4,6%. Dat is de beste prestatie van het merk sinds jaren. Dit dankte de brouwer mede aan het alcoholvrije pils onder eigen merk, dat momenteel in zestien landen beschikbaar is. De komende periode willen ze Heineken 0.0-bier ook in andere markten verder uitrollen.

Omzet Heineken

Heineken zette een jaaromzet in de boeken van 21,9 miljard euro. Dat betekende een stijging op eigen kracht met 5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Onder de streep resteerde een winst van ruim 2,2 miljard euro. Daarmee viel de winst op autonome basis 9,3 procent hoger uit.

De groei in Azië was traditiegetrouw het sterkst. Het slotkwartaal van 2017 was goed voor een volumegroei van 10,6 procent in die regio. Daardoor werd over heel 2017 bijna 9 procent meer bier verkocht.

In Noord- en Zuid-Amerika kwam de groei uit op dik 3 procent. De integratie van de recent overgenomen Braziliaanse tak van Kirin loopt volgens het bedrijf voorspoedig. Heineken wil de knip trekken voor verdere groei in het land. Door de overname is Heineken nu de nummer twee in Brazilië, na 's werelds grootste brouwer AB-InBev.

Voor heel 2018 verwacht Heineken groei van winst en omzet, al hangen er wel onzekerheden boven de markt.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Heineken

Holland Heineken House Thank you!
Het Holland Heineken House in Pyeongchang was weer een groot succes. Heineken vindt het tijd om iedereen te bedanken die van de Olympische Spelen een onvergetelijke tijd hebben gemaakt.

Meer reclames van Heineken

Laatste reacties