Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Rodenbach gaat flink in zichzelf investeren

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Rodenbach gaat flink in zichzelf investeren

05 april 2017 om 15:17

Brouwerij Rodenbach kondigt aan fors te investeren in haar merken, markten en in de brouwerij-infrastructuur in Roeselare.

Zo krijgen alle Rodenbach-bieren bijvoorbeeld een redesign.

Rodenbach nieuw design en grote plannen
Rodenbach Caractere Rouge
Rodenbach Classic glas en flesje

Ook wordt er een merk ondersteunend programma voor België en exportlanden uitgerold en wordt er in de brouwerij € 2,7 miljoen in brouwtechnologie geïnvesteerd.

Tijd om te verfrissen: Authenticiteit in een nieuw jasje

Flesje Rodenbach De huidige Rodenbach-etiketten dateren van 2007 maar vanaf maart 2017 krijgen alle Rodenbach-bieren een totaal nieuwe uitstraling, de hele familie wordt in een nieuw jasje gestoken.

Dit zal binnen het rijke Rodenbach-assortiment enerzijds meer eenheid maar tegelijk ook meer duidelijkheid creëren over waar welke Rodenbach voor staat zodat het ook voor de bierliefhebber makkelijker zal zijn die Rodenbach-variant te kiezen die hij of zij prefereert.

De vormgeving van de iconische letter ‘R’, die op alle verpakkingen voorkomt, is geïnspireerd op de ‘R’ uit het verleden. Al sinds 1821 beheerst Rodenbach de kunst en het vakmanschap voor het brouwen van Vlaams Rood-Bruin, niet voor niets is Brouwerij Rodenbach fier op haar authenticiteit en traditie en dat wil ze dan ook tonen.

Rodenbach Classic

Rodenbach Classic Aan de naam van het alom gekende Rodenbach-bier wordt vanaf nu ‘Classic’ toegevoegd. Voortaan laat het etiket ook drie talen zien, uiteraard Nederlands en Frans en om tegemoet te komen aan die vele Rodenbach fans in het buitenland wordt Engels toegevoegd. Op het etiket vooraan prijken de drie ‘R’s’: Red – Ripened en Refreshing, de drie kernwoorden waar Rodenbach Classic voor staat: Rood, gerijpt en verfrissend.

Op het rug etiket worden deze woorden in het Nederlands en in het Frans verder toegelicht. Ook het Rodenbach Classic blik ziet er voortaan anders uit, naast de facelift krijgt het ook dezelfde inhoudsmaat als het flesje, namelijk 25 cl. Naast het gekende voetglas wordt het ‘ribglas’ geherintroduceerd, dit glas past perfect bij het dorstlessende en verfrissende karakter van Rodenbach Classic.

Lees ook

Dorstlessen versus genieten

Rodenbach glas op voet Door de jaren heen is het portfolio van brouwerij Rodenbach sterk uitgebreid. Rodenbach Classic is dé verfrissende dorstlesser, Rodenbach Grand Cru en Rodenbach Vintage lenen zich uitermate tot degusteren en zijn ideale begeleiders van gastronomische gerechten net zoals hun afgeleide fruitversies, Rodenbach Alexander en Rodenbach Caractère Rouge.

Deze degustatiebieren krijgen in lijn met de Rodenbach Classic ook een nieuw stijlvol design en een nieuw glas. Voor de Rodenbach-bieren met een alcoholvolume van 6% en hoger kiest de brouwerij voortaan voor één elegant glas op voet, een ideaal glas om te degusteren en te genieten.

Red Ale of Vlaams Rood-Bruin?

De eigenzinnige brouw- en keldermeesters van Rodenbach slaagden er gedurende decennia in het brouwproces te verfijnen en de vinificatie en maturatie van hun bieren op één van de 294 staande eikenhouten foeders te optimaliseren. Tijdens alle stappen in het brouwproces proeven de brouw – en keldermeesters op kwaliteit

De ideale combinatie van vakmanschap en genieten! Zo werd Rodenbach wereldberoemd, in België gekend als Vlaams Rood-Bruin en in het Engels voornamelijk Flanders Red Ale genaamd. Deze naamgeving komt dan ook in drie talen op het etiket terug.

Rodenbach promoten in binnen- en buitenland

Rodenbach is onbetwist marktleider van de Vlaams Rood-Bruine bieren, het bier wordt niet alleen in het binnenland geprezen, op internationale gerenommeerde biercompetities kaapte de brouwerij in 2016 zo maar even 11 awards weg.

Onlangs lauwerde Wine Enthusiast Magazine, het referentiemagazine rond wijn in de US met 800.000 lezers, de Rodenbach degustatiebieren met scores van 98, 97 en 96 punten ! Reden te meer om zowel in binnen- als buitenland het assortiment Rodenbach-bieren in horeca en retail te promoten. Met de slogan ‘Rodenbach, Cheers to the unexpected’ wil de brouwerij de bierliefhebber de Rodenbach-bieren verder laten ontdekken. Sinds 1821 verrast Rodenbach iedereen die van bier houdt, deze campagne zet ook deze traditie verder!

sixpack Rodenbach Classic met 6 flesjes van 25cl

Cookie instellingen