Duidelijke koploper is en blijft Heineken. In 2005 was de omzet in de Nederlandse supermarkt 199,0 Miljoen en in 2006 steeg de omzet naar 209,7 Miljoen. Tweede merk is Amstel (ook van de Heineken Brouwerij) met in 2005 124,9 en in 2006 137,0 Miljoen.
En enige daler in het rijtje is de Nederlandse nummer 3: Grolsch. In 2005 was er een omzet van 122,8 en in 2006 120,2 Miljoen. Grolsch heeft afgelopen jaar minder meegedaan aan promoties in supermarkten (zie ook Grolsch verliest marktaandeel). Minder goedkoopbier leidt natuurlijk tot minder verkopen en dus omzet!
Bavaria laat een kleine stijging zien: van 56,9 naar 57,9 miljoen. Hertog Jan van de Inbev brouwerij was de sterkste stijger en ging van 27,0 in 2005 naar 32,1 miljoen in 2006.
Bron: IRI-rapport