Albert Heijn maakt ruimte voor speciaalbier

AH maakt ruimte voor speciaalbier

17 maart 2015 om 09:02
Detailhandel

De markt voor speciaalbier groeit. Albert Heijn speelt hier slim op in door wijzigingen in het bierschap door te voeren. De supermarkt introduceert ruim 100 nieuwe bieren, waarvan ruim 35 exclusief bij AH zullen worden verkocht.

 

Meer ruimte voor speciaalbier bij AH

Albert Heijn voert forse veranderingen door in het bierschap. De supermarkt maakt meer ruimte voor speciaalbier in het bierschap. Daarnaast komt er aparte ruimte voor radlers en alcoholvrij bier

"Op dit moment wordt in het bierschap het leeuwendeel van de omzet nog uit pils gehaald, maar we zien een lichte daling in de pilsmarkt, terwijl de markt voor speciaalbier enorm aan het groeien is. We spelen dus in op de groeiende populariteit van speciaalbieren en het past bovendien perfect bij onze missie om het bijzondere bereikbaar te maken.", aldus woordvoerder Els van Dijk van Albert Heijn tegen Biernet.

Bierschap ingedeeld op smaak

Albert Heijn gaat het speciaalbierschap indelen op smaak. Je ziet in het bierschap een duidelijke smaakindeling op basis van kleur, door middel van drie kleurcoderingen. Groen voor fruitig en fris, geel voor krachtig en blond en roodbruin voor rijk en donker. De supermarkt wil klanten hiermee helpen om de juiste keuze te maken.

Bierschap supermarkt Albert Heijn

Ruim honderd nieuwe bieren

Er heel veel nieuwe bieren bij. Landelijk gezien introduceert Albert Heijn ruim 100 nieuwe bieren, waarvan ruim 35 exclusief voor AH. Daar zitten ook Belgische bieren en Amerikaanse bieren bij. AH heeft Nederland opgedeeld in een aantal speciaalbierclusters zodat ze in staat zijn om bieren aan te bieden van lokale kleine brouwerijen. Het bierschap is dus verschillend per regio en klanten treffen daardoor ook bier uit eigen regio aan.

Speciaal bieren AHVoorbeelden van nieuwe bieren zijn: Flying Dog, Brooklyn Lager, Oedipus, Jopen Bier, Maximus, Goose Island, Paulaner, Newcastle Brown Ale, Seef Bier, Sloeber, Gentse Strop, Straffe Hendrik en Brugse Zot.

Extra informatie over bier

Tot slot gaat AH op het bierschap ook veel vertellen over bier. "We werken met zogeheten ‘Weetjes’ en ‘Bier Informatie Systeem-kaarten’: bij elk bier vind je een kaartje waarop je bijvoorbeeld kunt lezen op welke temperatuur je dit bier het best kunt serveren, of wat je erbij kunt eten. Zo bieden we meer advies en inspiratie rondom het schap.", aldus Van Dijk.

3 reacties

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

pieter (gast) op 18-03-2015 om 10:48:30

Hopelijk komt dit ook bij ons in het Dorp. Geen bierwinkel, maar wel iemand die graag lekkere bieren drinkt!

Eric (gast) op 18-03-2015 om 10:26:19

Super van de Appie! De marktleider zet te (speciaalbier)trent!

Huub (gast) op 17-03-2015 om 11:09:39

Goed initiatief! Specifiek in Almere er is nl. geen noemenswaardige bierwinkel en dat is dit wel erg leuk!

Reclame van Amstel Radler 0.0%

Laurens Ten Dam trakteert op Amstel 0,0% Radler
Laurens ten Dam speelt de hoofdrol in de nieuwe Amstel 0,0% Radler reclame. Tijdens zijn race drinkt hij het alcoholvrije biertje en deelt ook nog wat uit!

Meer reclames van Amstel Radler 0.0%

Laatste reacties