Bavaria proost

Bavaria: recordomzet in 2017

Bierbrouwer Bavaria heeft over 2017 een recordomzet weten te boeken. De brouwer uit Lieshout deed in 2017 flinke investeringen om verder te kunnen groeien.

19 april 2018 om 10:45


Omzet Bavaria gestegen

De omzet van Bavaria is met 6,5% gestegen tot €659 miljoen. Door investeringen in verschillende biermerken viel de winst wel wat lager uit. Bavaria investeerde bijvoorbeeld in het eigen pilsmerk  Swinckels'.Palm en Bavaria

Ook in de merken Rodenbach, Palm en Brugge Tripel, die in het portfolio zitten van Palm Belgian Craft Brewers waar Bavaria sinds 2016 een meerderheidsbelang in heeft, werd geïnvesteerd.

Alcoholvrij bier

In Nederland had Bavaria last van toenemende concurrentie in het alcoholvrije bier segment. Heineken lanceerde in 2017 bijvoorbeeld Heineken 0.0, wat de beste supermarktintroductie van 2017 bleek. Ook kampte de brouwer uit Lieshout met promotiedruk in supermarkten en kortingsdruk in de horeca.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Swinckels

The inner voice van François Geurds
Swinckels' Inner Voice: meesterkok François Geurds. In deze reclame vertelt François over hoe hij ervaart om je emotie en gevoel te uiten in je product.

Meer reclames van Swinckels

Laatste reacties