Meer alcoholvrij bier verkocht in Nederland door komst Radlers

Meer alcoholvrij bier verkocht in Nederland door komst Radlers

21 juli 2014 om 12:29
Biermerken

Alcoholvrij bier wordt steeds meer verkocht in Nederland. En dat is voor een groot deel te wijten aan de de toenemende populariteit van radlers. Zo werd er in 2013 190.000 hectoliter meer alcoholvrij bier verkocht.

Komst radler heeft invloed

Er zijn steeds meer verschillende keuzes zijn in alcoholvrij bier. Zo ook in de radler varianten. Dit frisse bier bevat sowieso al minder alcohol dan pilsener, maar het is nu steeds vaker ook in een 0.0 variant verkrijgbaar. Zo hebben Amstel, Bavaria en Wieckse al alcoholvrije varianten. Dat er tegenwoordig meer variantie is in alcoholvrije bieren, draagt zeker bij aan de toename van de verkoop in Nederland. Voor dit jaar wordt er een groei in de verkoop verwacht van maar liefst 25%.

Alcoholvrij bier is gezond

De toename van de verkoop van alcoholvrij bier in Nederland past goed bij de huidige gezondheidstrend. Alcoholvrij bier is zelfs gezond te noemen! Het bevat weinig calorieën ten opzichte van zoete frisdranken die bomvol suiker zitten. Daarbij is water één van de belangrijkste ingrediënten van bier. Daardoor is het drankje ook bijzonder dorstlessend. Je zou alcoholvrij bier zelfs als sportdrank kunnen drinken!

In België juist minder alcoholvrij bier

Bij onze zuiderburen is er juist een omgekeerde trend te zien. Daar is de verkoop van alcoholvrij bier namelijk aan het dalen. Zo is AB InBev onlangs gestopt met de verkoop van Jupiler Force. En ook andere alcoholvrije bieren worden slecht verkocht. Volgens Belgisch bierexpert Jef van den Steen komt dit doordat Belgen vooral speciaalbieren drinken. Dan is het smaakverschil met alcoholvrij veel groter dan bij de Nederlanders die vooral pils drinken. "Belgen kunnen de nepsmaak van alcoholvrij bier gewoon niet waarderen.", aldus Van der Steen.

Alcoholvrij bier wanneer je moet rijden

Volgens het Nationaal Bieronderzoek drinken de meeste Nederlanders alcoholvrij bier omdat ze na een avond stappen nog moeten rijden. Dat is voor 64% van de Nederlanders de grootste reden.

Reactie plaatsen

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Reclame van Stella Artois

Stella Artois en Water.org
De Amerikaanse Super Bowl is altijd een groot mediacircus. Deze reclame wordt voor een goed doel ingezet. Acteur en oprichter Matt Damon presenteert de nieuwe actie in samenwerking met het Belgische biermerk Stella Artois.

Meer reclames van Stella Artois