Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Dutch Beer Challenge 2015

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Dutch Beer Challenge 2015

15 februari 2015 om 14:00

Op donderdag 19 maart 2015 wordt Rotterdam het hoppige en moutige epicentrum van Nederland. De allereerste editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by Mitra) zal dan plaats vinden in het Bilderberg Parkhotel. Circa. 250 Nederlandse brouwerijen worden uitgenodigd.

Dutch Beer Challenge 2015

Waarom deze bierwedstrijd?

Nederland is een opkomende biernatie, rijk aan verschillende biersoorten. Nederland beschikt over een grote expertise én internationale bierfaam. Het aantal brouwerijen in Nederland is afgelopen jaren explosief gegroeid tot ruim 250. Daarom kan Nederland niet meer zonder een professionele bierwedstrijd.

De Dutch Beer Challenge is een unieke kans voor alle Nederlandse brouwers om zich te meten met hun collega’s. De onderscheidingen bieden een grote erkenning, een krachtig marketinginstrument en nieuwe ontwikkelingskansen.

Promotie

De bieren die gelauwerd worden op de Dutch Beer Challenge kunnen rekenen op grote mediabelangstelling en worden aan het grote publiek voorgesteld tijdens de Week van het Nederlandse Bier van 28 mei t/m 7 juni 2015.

Daarnaast worden de gelauwerde bieren gepromoot door de (inter)nationale en regionale media. Slijterijketen Mitra heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan de Dutch Beer Challenge. De uit te reiken Nederlandse Bierprijzen zullen dan ook de naam van Mitra dragen.

Proeverij

Er wordt blind geproefd in ca. 15 verschillende biercategorieën, zoals pils, saison, licht en zwaar blond, pale ale, IPA, licht en zwaar donker, bock en dubbelbock, stout/porter, gerstewijn, witbier en weizen, fruitbieren en houtgelagerde bieren. Aan het eind van de dag worden de winnaars op 19 maart bekend gemaakt tijdens een exclusief vijfgangen bierdiner bij tweesterren restaurant Parkheuvel in Rotterdam. De Mitra Bierprijzen worden daarna in mei officieel uitgereikt tijdens de Week van het Nederlandse Bier.

Belangrijkste doelstellingen

De initiatiefnemers en organisatie van de Dutch Beer Challenge hebben de volgende doelstellingen met deze wedstrijd:

1.     De promotie van de Nederlandse biercultuur;
2.     Het organiseren van een faire en professionele wedstrijd onder de Nederlandse brouwers;
3.     Het bieden van een kwaliteitslabel aan de bierconsument;
4.     Het bieden van een sterk marketinginstrument aan de deelnemende brouwers;

 

2 reacties

Reacties worden eerst gekeurd voordat ze zichtbaar zijn.

Andries (gast) op 30-03-2015 om 18:05:44

welke brouwerij heeft in 2015 de beste prestatie behaald in de klassen Porter/Stout

Andries (gast) op 25-03-2015 om 18:19:09

Welke brouwerijen hebben deelgenomen. Waren dat ook de grote? Hoeveel bieren hebben een prijs gekregen? Welke prijzen zijn toegekend?

Zie meer reacties

Zie minder reacties