Inloggen op Mijn Biernet

Geen account? Registreren

Login probleem? Reset je wachtwoord

Delen

Dutch Bargain | Voormalig Marckensteijn / Brouwerslokaal

Volgen

Blijf altijd op de hoogte

Dutch Bargain

Dutch Bargain is een bierbrouwerij uit Groede (Nederland) die is opgericht in 2012. Deze brouwerij heeft 19 bieren in het assortiment.

Brouwers Lokaal
Dutch Bargain Imperial Russian Stout bier
Dutch Bargain Woest logo

Gegevens brouwerij

Voorzieningen brouwerij

  • Ketels te huur

  • Proeflokaal

  • Restaurant

  • Rondleiding

  • Winkel

Biermerken van Dutch Bargain

Dutch Bargain heeft 19 bieren in het assortiment. Ontbreekt er een bier van deze brouwerij?

Voeg nu een bier toe van Dutch Bargain!
  • Dutch Bargain Designated Dryver - Alcoholarm - 0,3%

    Designated Dryver is gebaseerd op het vlaggenschip bier van Dutch Bargain: Imperial Zeeuws Blond. Dit alcoholarme bier bevat toetsen van citrus gecombineerd met een verrassend volle body.

  • Dutch Bargain Zeeuws Blond - Blond - 7,2%

    Dutch Bargain Zeeuws Blond is een fris, licht fruitig blond bier met een mooi licht bittertje aan het einde van de slok.

  • Dutch Bargain Incapablo - Lager - 5%

    Dutch Bargain Incapablo heeft een volle smaak met mooie toetsen van citrus. Het is extra fris en doordrinkbaar, perfect voor een zomerse dag.

  • Dutch Bargain Mosselbier - Wit - 4,6%

    Dutch Bargain Mosselbier is een heerlijk Zeeuws witbier, gebrouwen met verveine en gember, die perfect te drinken is bij mosselen. De frisse kruidige smaak past goed bij de pure smaak van een mossel, zeker wanneer je deze op klassieke of oosterse wijze hebt klaargemaakt.

  • Dutch Bargain A Flower in a Glove - Stout - 11%

    A Flower In A Glove van Dutch Bargain uit Groede is een nootachtige stout met tonen van pecannoot, chocolade muffin en ahorn siroop. Een heerlijk dikke smaakvolle stout. Het aroma is rijk aan geroosterde mout, koffie, chocolade, vanille en hout.

  • Dutch Bargain Imperial Russian Stout - Stout - 11,5%

    Dutch Bargain Imperial Russian Stout is een zeer donker bier. In dit bier worden de klassieke smaken van een English Stout gecombineerd met een complexe, hoge moutstort. Dit bier heeft tonen van koffie en pure cacao en een romige afdronk met een vleugje chocolade. 

  • Dutch Bargain Glitter Extravaganza - India Pale Ale - 5,7%

    Dutch Bargain Glitter Extra Vaganza is een New England IPA met fruitige tonen dankzij de complexe aroma’s vancitrus, steenfruit en mango. Het bier heeft een lage bitterheid en door het gebruik van havervlokken krijg jeeen romig, vol en rijk mondgevoel. Kenmerkend voor een NEIPA. Het bier is laag in alchohol(5,7% vol.) en daarmee super toegankelijk voor iedereen.

  • Dutch Bargain Zuidwester - Tripel - 8,5%

    Zuidwester heeft het smoelwerk van een traditionele tripel, maar dan in de Dutch Bargain-uitvoering. Het bier heeft een tropische toets door de Amarillo hop en het echte fruitige karakter van een klassieke Belgische Tripel.

Achtergrond informatie

Brouwerij De Drie Koningen maakt deel uit van Café De Drie Koningen. In 2011 werden de brouwactiviteiten gestaakt, maar in mei 2012 namen Stijn Jordans en Marc Menue de brouwerij over. Brouwerij De Drie Koningen werd omgedoopt in Brouwerij Brouwerslokaal.

Brouwerij Brouwerslokaal

1 januari 2016 is de brouwerij omgedoopt tot Brouwerij Brouwerslokaal (www.brouwerslokaal.nl). Dit is op de eerste plaats gedaan, omdat men met een tweede biermerk de markt op wilde. Ten tweede is Thibo Baccarne (de Antwerpse brouwmeester) als mede eigenaar toegetreden en op de derde plaats is dit ook het bedrijf dat het project in de Blekestraat heeft opgepakt.

Dit laatste is de aankoop van een oud schoolgebouw dat wordt omgedoopt tot lokaal biologisch/streekgebonden restaurant met later nog een uitbreiding van de brouwerij en een Bed & Breakfast.

Waarom twee biermerken?

Marckensteijn is een biermerk dat zich enkel en alleen gaat richten op de betere restaurants in de wereld. Hier maken we Private Label bieren voor restaurants en daarnaast zijn we drie standaard bieren aan het ontwikkelen speciaal voor de restaurants die een bier op de wijn/drankenkaart willen hebben ter begeleiding bij het eten.

Lees ook

Marckensteijn zal daarmee nooit verkrijgbaar zijn in Café of slijterij of supermarkt. Op dit moment is De Drie Koningen "het uithangbord" van het biermerk. (www.marckensteijn.com).

De gedachte van een tweede biermerk is ontstaan, doordat er veel vraag ontstond om Marckensteijn te verkopen aan Cafés en slijterijen. Dit kon nooit Marckensteijn worden, aangezien het merk daardoor afgebroken zou worden als exclusief (alleen voor de wijn/drankenkaart van de betere restaurants).

Dutch Bargain

Zo is Dutch Bargain  in 2015 ontstaan. De eerste biersoort van Dutch Bargain, de Imperial Pale Ale, is direct verkozen als beste van de wereld in haar bierstijl (Pale beer/Belgian style strong).

Daar bovenop werd het label, de fles zelf, verkozen als Beste design van Nederlandse bieren 2016. Deze prestigieuze wedstrijd vindt eenmaal per jaar plaats en is georganiseerd door de World Drink Awards. Er zijn wereldwijd tussen de 1500 en 2000 bieren beoordeeld in 67 verschillende bierstijlen.

Brouwerslokaal

Ondanks dat de bieren niet meer onder de naam Brouwerslokaal worden verkocht bestaat het Brouwerslokaal nog wel. ' Brouwerslokaal is het thuishonk van Dutch Bargain. Gedreven door avontuur, beleving en kwaliteit. Dat is terug te vinden in onze bieren. Wij brouwen om een nieuwe dimensie te geven aan de wereldse biercultuur, vanuit het mooie Zeeland. Onze bieren zijn impulsief en ondeugend.

Dutch Bargain in het nieuws

Cookie instellingen